ظرفیت های خدادادی کرمان را بر سر سفره های مردم خواهیم برد

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌ های خدادادی استان کرمان را با رویکرد برنامه هفتم توسعه بر سر سفره های مردم خواهیم برد؛ گفت: این مهم محقق نمی شود؛ مگر اینکه صنایع را به سمت نگاه دانش بنیان پیش ببریم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهدی حسینی نژاد گفت: ۲۹ طرح با سرمایه‌ گذاری ۳۳۰ هزار میلیارد ریال به مناسبت هفته دولت امسال آماده افتتاح شد؛ که بخشی از این طرح ها طی این هفته به بهره برداری رسید و مابقی با حضور مقامات کشوری در روزهای آینده افتتاح می شود.

وی افزود: مهمترین طرح هفته دولت امسال، افتتاح کارخانه یک میلیون تنی کنسانتره در شهرستان زرند بود؛ که با حضور وزیر کشور به بهره برداری رسید.

مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با اشاره به تلاش اداره کل صمت کرمان در عرصه خدمت رسانی و نمایش بخش کوچکی از عملکرد دولت در قالب نمایشگاه روایت پیشرفت؛ اظهار داشت: با توجه به اسناد بالادستی و فرمایش مقام معظم رهبری نگاه ویژه ای به حوزه صنعت و معدن در این استان شده که این رویکرد علمی با استفاده از ظرفیت کرمان به عنوان بهشت معادن ایران عملیاتی شده است.

حسینی نژاد ادامه داد: تبدیل این ظرفیت خدادادی به صنایع فرآوری به عنوان موتورهای محرکه ای برای بردن این نعمت خدادادی بر سر سفره مردم و با ایجاد صنایع قطعه سازی، دانش بنیان و فرآوری و صنایع وابسته و خدمات پیگیری می شود.

ظرفیت های خدادادی معادن کرمان را بر سر سفره های مردم خواهیم برد

کرمان بهشت صنایع می‌ شود

وی یادآور شد: اقدامات خیلی خوبی در استان کرمان اتفاق افتاده و تلاش شده که این استان علاوه بر بهشت معادن، به عنوان بهشت صنایع نیز شناخته شود.

مدیر کل صمت استان کرمان اظهار داشت: در این زمینه توانستیم صنایع فرآوری را برای چهار محصول عمده استان کرمان از جمله آهن، مس، کرومیت و زغال سنگ شکل دهیم.

حسینی نژاد، اظهار داشت: کرمان در حوزه فولاد با تولید ۴۲ میلیون تن کنسانتره، ۳۲ میلیون تن گندله، ۱۷ میلیون تن آهن اسفنجی و ۱۱ میلیون تن شمش و با بیش از ۳۰ درصد فعالیت فولادی کشور در افق ۱۴۰۴ به قطب این حوزه تبدیل خواهد شد.

وی بیان کرد: در کنار فولاد، تکمیل زنجیره صنعت مس نیز در استان کرمان اتفاق افتاده، ما پس از تولید کاتد، لوله های مس را در این استان تولید می کنیم‌.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان با بیان اینکه همچنین دیار کریمان با تولید قطران و کُک به عنوان زنجیره تولید زغال سنگ، رتبه نخست کشور را در این حوزه به دست آورده است، تاکید کرد: فرآیند ایجاد صنایع فرآوری و تکمیل زنجیره ارزش افزوده را در حوزه کرومیت پیگیری می‌ کنیم.

حسینی نژاد با تاکید بر اینکه این ظرفیت‌ های خدادادی استان کرمان را با رویکرد برنامه هفتم توسعه بر سر سفره های مردم خواهیم برد؛ گفت: این مهم محقق نمی شود؛ مگر اینکه صنایع کوچک، متوسط، قطعه سازی، وابسته و خدمات را در این استان به عنوان بحث های محوری و با نگاه دانش بنیان پیش ببریم و این نوید را به مردم می‌ دهم که به زودی این مهم تحقق پیدا می‌ کند.

وی خاطرنشان کرد: استان کرمان با ۸ میلیارد تن ذخایر قطعی اثبات شده معدنی، بیش از ۱۳۱ میلیون تن استخراج در قالب ۴۲ ماده معدنی دارد؛ که ۸۳.۵ درصد از این ذخایر مربوط به ۴ ماده معدنی از جمله سنگ آهن، مس کرومیت و زغال سنگ است؛ لذا مدیران استانی در فرایند توسعه بر فراوری این محصولات متمرکز شده اند./ اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha