راه روستایی، آموزش و پرورش و درمان؛ از اولویت های سفر رئیس جمهور به کرمان

استاندار کرمان، عنوان کرد: در سفر ریاست جمهوری؛ حوزه راه روستایی، آموزش و پرورش، مقاوم سازی و مراکز درمانی به عنوان اولویت دیده شده اند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر محمد مهدی فداکار در نشست شورای اسلامی شهرستان کرمان، عنوان کرد: بخشی از مسائل مهم استان در اعتبارات سفر ریاست جمهوری به استان دیده شده است و حوزه راه روستایی، آموزش و پرورش، مقاوم سازی، مراکز درمانی به عنوان اولویت دیده شده اند.


وی افزود: مدارس کانکسی باید جمع شوند و با اعتباری که در سفر ریاست جمهوری دیده شده، این امر ان‌ شاء الله ساماندهی می‌ شود.

استاندار کرمان در خصوص نامگذاری‌ اماکن استان به نام‌ شهید سلیمانی، بیان کرد: در استان کرمان این موضوعیت وجود دارد که در هر بخشی اعم از درمانی، ورزشی، آموزشی و فرهنگی، نامگذاری به یاد شهید سلیمانی داشته باشیم.

فداکار تصریح کرد: گازرسانی در استان به خوبی پیش رفته و حوزه شرکت گاز از برنامه‌ جلوتر است و مصوب امسال خود را تا پایان مهر به اتمام می‌ رسانند.

وی اظهار داشت: تکمیل مراکز فرهنگی و کتابخانه‌ ها از مصوبات سفر ریاست جمهوری است و با ابلاغ اعتبارات به استان پیگیری می‌شوند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان نیز در این نشست، گفت: در طرح های سفر ریاست‌ جمهوری، سهیمه قیر برای شهرداری‌ ها پیش‌بینی شد، که به وزارت کشور ابلاغ گردید و با مشخص شدن سهم هر شهرداری، کمک خواهد شد.

سید مصطفی آیت‌ اللهی موسوی ادامه داد: در حوزه راه‌ ها و محورهای مواصلاتی نیز اعتبار خوبی در سفر گذاشته و ۸ هزار میلیارد تومان مصوب شده که ۴۰۰ میلیارد تومان تنها در حوزه راه روستایی است.

وی بیان کرد: علائم و روشنایی کمربند شرقی کرمان نیز از محل مصوبات سفر پیگیری می‌ کنیم. بحث زیرگذر باغ شاهزاده نیز قطعی شده و در مرحله تامین اعتبار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کرمان، تصریح کرد: تا الان ۹۸ درصد شهرها گازرسانی صورت گرفته و الان حوزه روستایی در دستور کار است و یک هزار و ۶۸۰ میلیارد تومان کلنگ‌ زنی شده است.

موسوی؛ گفت: جاده ساردوئیه به گروه در دست پیگیری است. مقاوم سازی مدارس نیز در اعتبارات سفر دیده شده که در اعتبارات اولیه لحاظ می‌ گیرد.


وی در خصوص سه راهی شاهرخ آباد گفت: طرح اصلاح و نهایی شده، قیمت کارشناسی مشخص و قطعی گردیده و الان در مرحله مناقصه قرار دارد.

حجت‌ الاسلام ربانی رئیس شورای اسلامی شهرستان کرمان نیز در این دیدار عنوان کرد: شهرستان کرمان ظرفیت‌ های بالایی برای توسعه دارد، اما آن طور که باید از آنها استفاده نمی‌ شود.


وی برگزاری کمیته برنامه‌ریزی را با حضور فعال‌ تر از اعضای شورای اسلامی شهرستان مطرح کرد و گفت: ما در شهرستان کرمان نیز بعضا با محرومیت‌ هایی مواجه هستیم و با به‌ کارگیری نیروهای بومی و محلی را در صنایع فولاد شهرهای کاظم‌ آباد، زنگی‌ آباد و چترود مطرح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha