بازسازی واحدهای مسکونی تخریب شده از سیلاب در روستای کوثرریز رفسنجان

فرماندار رفسنجان با اشاره به تخریب ۵۰ واحد مسکونی ناشی از سیل اخیر در منطقه کوثرریز، گفت: طی چند روز آینده کمک بلاعوض دولت به مبلغ یک میلیارد ریال به حساب هرکدام از صاحبان این منازل تخریب شده واریز می شود تا بتوان با کمک بنیاد مسکن ساخت این واحدها را شروع کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسین رضایی با اشاره به اینکه در سیل ۲ ماه اخیر، ۵۰ واحد مسکونی در روستای کوثرریز رفسنجان تخریب شدند، گفت: کار واریز کمک بلاعوض دولت به سرانجام رسیده و تا چند روز آینده این کمک به مبلغ یک میلیارد ریال به حساب هر کدام از صاحبان این منازل تخریب شده واریز می شود، تا بتوان با کمک بنیاد مسکن ساخت این واحدها را شروع کرد.

وی افزود: سیلاب دو ماه قبل به زیرساخت های آب، برق، گاز، جاده، کشاورزی و منازل در شهرستان رفسنجان خسارت‌ های زیادی را وارد کرد و روستای کوثرریز(از توابع بخش مرکزی) در بین روستاهای این شهرستان بیشترین خسارت را دیده است.

فرماندار رفسنجان، بیان کرد: در جریان سیلاب دو ماه پیش در منطقه کوثرریز رفسنجان، ورود آب از بالای مخازن نفت جاده یزد، ۵۰ واحد مسکونی این منطقه را تخریب کرد و حجم سیلاب به‌ قدری زیاد بود که وجود بندهای سیلابی، در مهار و کنترل آن اثری نداشت.

رضایی، خاطرنشان کرد: سیلاب ماه‌ های پیش در مناطق دیگری از این شهرستان همچون راویز، دره در و نعمت آباد نیز چند منزل را به طور کامل تخریب کرده است.

وی تصریح کرد: برای ساخت هر یک از این واحدهای مسکونی آسیب‌ دیده از سیلاب نیاز به بودجه ۴.۵ میلیارد ریالی است، که با تصویب در هیات دولت قرار شد، تا پایان هفته جاری به حساب ۵۰ صاحبخانه سیل زده در کوثرریز یک میلیارد ریال کمک بلاعوض واریز شود.

فرماندار رفسنجان، ادامه داد: کار آواربرداری منازل در منطقه کوثرریز انجام شده و برای باقیمانده تامین مبلغ احداث مسکن، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات کم بهره در اختیار سیلزدگان قرار می‌ دهد، تا خانه‌ های ۷۲ مترمربعی تا پایان امسال در این منطقه ساخته شود.

رضایی، تصریح کرد: در بخش کشاورزی نیز سیلاب به ۱۰ هزار هکتار باغ به علاوه ۲۰۰ موتور چاه کشاورزی خسارت وارد کرده، که برای جبران خسارت این بخش اعتباراتی از طریق بانک کشاورزی اعلام شده و ابلاغ خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه سیل اخیر در این شهرستان همچنین سه پل در جاده کوثرریز - بهرمان را تخریب کرد که برای ساخت هر پل نیاز به بودجه ۱۵ میلیارد ریالی است، یادآور شد: احداث این پل‌ ها آغاز شده است و برای تامین اعتبار نیز در تلاش و پیگیری هستیم.

فرماندار رفسنجان، با اشاره به اینکه بیش‌ از ۲۰۰ قنات در رفسنجان وجود دارد که افزون بر ۱۲۰ مورد آنها در سیل اخیر تخریب شده، افزود: برای ساماندهی این قنات‌ ها ۲۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده و توسط سه پیمانکار در حال اصلاح و بازسازی هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha