نجات ٩٢ شهروند کرمانی طی یکماه گذشته توسط آتش نشانان

مدیر عامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان گفت: آتش‌ نشانان شهرداری کرمان، طی ٣٢٩ عملیات در شهریور ماه سالجاری، ٩٢ نفر از شهروندان را در حوادث مختلف از خطر نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ ابراهیم بابایی، گفت: در شهریور ماه، از مجموع حوادثی که به‌ دلیل بی‌ احتیاطی و عدم رعایت مسایل ایمنی در شهر کرمان اتفاق افتاد، ١١٧ عملیات مربوط به اطفای حریق و ٢١٢ عملیات مربوط امداد و نجات بود.

وی افزود: از مجموع ١١٧ حادثۀ آتش‌ سوزی در ماه گذشته، ۵۵ مورد مربوط به مواد پسماند و بازیافتی، ٢١ مورد مربوط به وسایل نقلیه، ٢١ مورد مربوط به منازل مسکونی، ٨ مورد مربوط به مراکز تجاری، ٩ مورد مربوط به جنگل و درختان و ۲ مورد مربوط به مراکز صنعتی بوده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌ نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرمان ادامه داد: از مجموع ٢١٢ عملیات امداد و نجات در مدت یاد شده، ٢٧ مورد زنده‌ گیری حیوانات خطرناک و آزار دهنده، ۶٨ مورد زنده‌ گیری مارهای سمی و غیر سمی، ١٨ مورد چیدن حلقه و قفل، ٢١ مورد امداد آسانسور، ۵ مورد امداد تصادفات خودرویی، یک مورد امداد و نجات از کوه و بلندی‌ و مابقی آن‌ ها مربوط به سایر موارد بوده است.

بابایی، بیان کرد: در نتیجه انجام این عملیات‌ ها، در مجموع ٩٢ نفر از شهروندان از خطر نجات یافتند و ١٢ نفر نیز در حوادثی از قبیل تصادف و سقوط از بلندی، مجروح شدند که تعداد مصدومان حوادث شهریور ماه نسبت به ماه گذشته ٣٣ درصد کاهش داشته است.

وی همچنین، از ارائه آموزش‌ های پیشگیری و آتش‌ نشانی به ۶٠ نفر از کارکنان ادارات و شهروندان توسط کارشناسان سازمان آتش‌ نشانی در شهریور ماه خبر و اظهار کرد: در مدت یاد شده، ٩٠ مورد، مشاورۀ ایمنی و ۴٠ مورد بازدید ایمنی نیز بنا به درخواست شهروندان انجام شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha