پلیس و آتش‌ نشانان حامی و پشتیبان همیشگی مردم

فرمانده انتظامی استان در آئین تجلیل از آتش نشانان کرمان، با اشاره به انعقاد تفاهم‌ نامه بین پلیس و سازمان آتش‌ نشانی در هفته فراجا گفت: پلیس و آتش‌ نشانان همواره حامی و پشتیبان همیشگی عموم مردم بوده و خواهند بود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سردار"عبدالرضا ناظری"در آئین تجلیل از آتش‌ نشانان مرکز استان، گفت: آتش‌ نشانان یعنی همان قهرمانان دلاوری که در دل آتش حضور پیدا می‌ کنند و جان مردم را نجات می‌ دهند، آنان شایسته بهترین تقدیرها هستند.


وی با بیان این که نزدیکی روز آتش‌ نشان و پلیس، همبستگی این دو نیروی خدمتگذار را نشان می‌ دهد، افزود: روزی که دشمن پالایشگاه آبادان را بمباران کرد و آتش‌ نشانان با جانفشانی به شهادت رسیدند و همکاران من نیز در جریان حصر آبادان با به خطر انداختن جان خود در ماموریت شکست حصر شرکت کردند و به شهادت رسیدند، هر دو در مهر ماه بود.


فرمانده انتظامی استان کرمان؛ ادامه داد: پلیس و آتش‌ نشانی ماموریت‌ های متکثر و متنوعِ زیادی دارند و باید در ماموریت‌ هایی مانند اغتشاشات اخیر، چهارشنبه‌ سوری یا حوادث تلخ جاده‌ ای و دیگر سوانح حضور و نقش‌ آفرینی کنند.


سردار ناظری، ضمن تشکر از حضور به موقع و مفید آتش‌ نشانان در صحنه‌ های مختلف، گفت: در تجمعات اخیر که معاندین و منافقین رقم زدند، شاهد بودیم که عده‌ ای اغتشاشگر اقدام به آتش زدن اماکن عمومی و مغازه‌ ها کردند، اما همکاران آتش‌ نشانی و همکاران انتظامی با تعامل یکدیگر مهار این حوادث خطرناک را انجام دادند.


وی در ادامه با اشاره به ماجرای نجات جان یک طفل ۶ ساله که توسط یک جانی در چاهی انداخته شده بود، تصریح کرد: پلیس و آتش‌ نشانی همواره در کنار یکدیگر بوده‌ اند و در جریان نجات این طفل معصوم هم با همکاری یکدیگر اجازه ندادند تا حادثه‌ ای ناراحت‌ کننده پیش بیاید.


مقام ارشد انتظامی استان کرمان؛ ادامه داد: به همکاران انتظامی می‌ گویم حفظ جان آتش‌ نشان بسیار مهم است و اگر به یک مامور انتظامی هم تعرض شد، آتش‌ نشان‌ ها بر اساس وظایف‌ شان از آن مامور حمایت می کنند.


سردار"ناظری" با بیان این که تجهیزات آتش‌ نشانان باید بروز شود، گفت: خودروها و نیروهای آتش‌ نشانان باید به امکاناتی مجهز شوند، که در صحنه‌های خطرناک بشود کار را راحت‌ تر جمع کرد.


وی با بیان این که استان کرمان آبستن حادثه در هرلحظه است، خاطرنشان کرد: باید با همکاری پلیس و آتش‌ نشانان، زیان‌ های ناشی از حوادث را به حداقل رساند، به طوری که به همکاران خود در پلیس گفته‌ ام در صحنه‌ ها، امکانات خود را تا جای ممکن در اختیار آتش‌نشانان قرار دهند و همه فرماندهان انتظامی در شهرستان‌ ها این آمادگی را دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha