برگزاری جلسه هماهنگی همایش فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ساری

جلسه هماهنگی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ساری به میزبانی فرمانداری و با حضور روح اله ناصحی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مرکز استان، پورشفیعی کارشناس مسئول اداره کل سرمایه گذاری استانداری مازندران، مهدی نجاتی جوارمی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ساری و تنی چند از مسئولان ارگانهای ذیربط با هدف ایجاد یک ساز و کار منسجم به منظور برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) مازندران، جلسه هماهنگی فرصت های سرمایه گذاری شهرستان ساری به میزبانی فرمانداری و با حضور روح اله ناصحی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری مرکز استان، پورشفیعی کارشناس مسئول اداره کل سرمایه گذاری استانداری مازندران، مهدی نجاتی جوارمی رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ساری و تنی چند از مسئولان ارگانهای ذیربط با هدف ایجاد یک ساز و کار منسجم به منظور برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری در این شهرستان برگزار شد.
ایجاد 7 منطقه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری
معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ساری با اشاره به اینکه 7 منطقه اقتصادی برای ایجاد زیرساخت های سرمایه گذاری هدف گذاری شده است، گفت: این همایش ها در این مناطق برگزار می شود که ساری به عنوان اولین شهرستان، در اواسط آبان ماه سال جاری میزبان سرمایه گذاران و مدعوین این بخش خواهد بود.
روح اله ناصحی با تأکید بردغدغه مندی مدیران امر برای رفع مشکلات سرمایه گذاران، افزود: بخش های صنعت، کشاورزی و گردشگری از جمله موارد مد نظر همایش خواهد بود و پس از اتمام این همایش در مناطق هدف، همایش استانی سرمایه گذاری در اواخر سال به صورت استانی برگزار می شود.
وی با بیان اینکه اتاق بازرگانی مازندران میزبان اولین همایش سرمایه گذاری در ساری خواهد بود، تصریح کرد: بازدید از واحدهای تولیدی، کلیپ معرفی فرصت ها و برجسته سازی برندهای خاص از جمله پکیج های برگزاری همایش است.
فعالیت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ساری نقطه عطف فعالیت سرمایه گذاران
کارشناس مسئول اداره کل سرمایه گذاری استانداری مازندران در این جلسه به اهمیت سرمایه گذاری در حوزه شهرداری ها اشاره و اظهار داشت: فعالیت سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری ساری را باید نقطه عطف این موضوع مهم دانست و از این ظرفیت، فرصت های مناسبی را برای فعالیت های سرمایه گذاران ایجاد کرد.
پورشفیعی ادامه داد: طرح های نیمه تمام در شهرک های صنعتی با مشارکت سرمایه گذاران و بخش خصوصی می تواند فرصت مناسبی را برای توسعه اقتصادی مازندران و مرکز استان فراهم آورد و در زمینه اشتغال به کار جوانان و منافع عمومی مردم اثرگذار باشد.
وی استفاده از مساعدت نمایندگان مجلس و مدیران ملی مازندرانی را مورد توجه قرارداد و خاطر نشان کرد: طرح های نیازسنجی، امکان سنجی، سرمایه گذاری در مناطق محروم و کمتربرخوردار و استفاده از پتانسیل های قانونی و ستادی بخشداری ها نیز می تواند در تسهیل پروسه اجرایی مشارکت با سرمایه گذاران، حائز اهمیت باشد.
فازدوم بوستان ملل، یک دستاورد بزرگ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مناسب برای شهرستان ساری
رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مرکز مازندران با اشاره به موقعیت مطلوب جغرافیایی و طبیعی مازندران و مرکز استان برای حضور و فعالیت سرمایه گذاران، گفت: انعطاف قانونی برای برچیدن موانع فعالیت سرمایه گذاران باید با وحدت و تعاملات سازنده همه ارگان های ذیربط مورد توجه قرار بگیرد چرا که تسریع در روند همکاری ها می تواند در نهایت به اتنفاع دوسویه و رفاه عمومی شهروندان منتهی شود.
مهدی نجاتی جوارمی با اشاره به وجود روش های متعدد تامین مالی، از وجود و ابراز تمایل سرمایه گذاران خارجی به ویژه فعالان این عرصه در حوزه خلیج فارس سخن به میان آورد و یادآور شد: ایجاد یک ساز و کار قانونی مبتنی بر تأمین منافع سرمایه گذاران و متولیان امر باید به صورت یک نظام قانونمند و تسهیل گر اجرایی شود.
این مسئول از طرح بزرگ فاز دوم بوستان ملل به عنوان مصداق یاد کرد و عنوان داشت: این منطقه خاص و مهم در شهر ساری به دلیل قوانین دست و پاگیر برخی ارگان ها و عدم همراهی آنها با شهرداری ساری برای عملیاتی سازی طرح همچنان بلاتکلیف مانده است در صورتی که اگر این طرح به صورت فازبندی شده اجرا و مورد بهره برداری قرار بگیرد یک دستاورد بزرگ اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی مناسب برای شهرستان ساری به دنبال خواهد داشت.
مهدی نجاتی جوارمی اذعان داشت: پیشنهاد می کنیم پیش از حضور سرمایه گذاران در مازندران و شهرستان ساری، یک فلوچار ت برای آنها تهیه و سرمایه گذاران را در ابتدای امر در جریان تمامی مراحل اجرا و بهره برداری قرار دهیم چرا که این امر علاوه بر شفاف سازی روند همکاری، بر تسهیل این تعامل نیز اثر مثبت خواهد داشت.

رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت های مردمی شهرداری مرکز مازندران خاطر نشان کرد: اصول همکاری و استفاده از ظرفیت های سرمایه گذاران می طلبد که ضمن ایجاد یک بستر لازم برای مناسبات ارتباطی، هرگونه موانعی که ممکن است موجب دلسردی آنها برای همکاری شود، برچیده گردد.

در این جلسه سایر مسئولان نیز به بیان دیدگاههای خود برای برگزاری هرچه بهتر این همایش شدند و مقرر گردید با تشکیل کارگروههای تخصصی، روند برگزاری همایش به صورت تفکیک وظایف دستگاهها به آنان محوّل شود.

قابل توجه است طبق ارزیابی های صورت گرفته شهرستان ساری بالغ بر 10 فرصت سرمایه گذاری دارد و تاکنون با بهره برداری از 17 فرصت سرمایه گذاری، 11 طرح توسط بخش خصوصی پیشرفت 30 تا 80 درصدی را به خود می بیند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha