زرشک ظرفیتی برای جذب گردشگران در خراسان جنوبی

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر غنای فرهنگی خراسان جنوبی، گفت: زرشک یکی از ظرفیت های این استان برای جذب گردشگر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) خراسان جنوبی، علی اصغر شالبافیان عصر امروز در حاشیه بازدید از باغ و عمارت اکبریه بیرجند اظهار کرد: خراسان جنوبی ظرفیت‌های متنوع گردشگری از جنبه تاریخی - فرهنگی و طبیعت گردی دارد.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با تأکید بر اینکه با توجه به غنای فرهنگی خراسان جنوبی امکان برگزاری رویدادهای گردشگری متعددی در این استان وجود دارد، بیان کرد: به عنوان مثال در خراسان جنوبی محصولات کشاورزی ویژه‌ای چون زرشک وجود دارد که با توجه به آن می‌توان جذابیت‌هایی در زمینه گردشگری ایجاد کرد.

شالبافیان ادامه داد: یکی از مسائلی که می‌تواند به رونق گردشگری خراسان جنوبی کمک کند استفاده از ظرفیت گردشگران عبوری است.

وی با اشاره به اینکه باید به سمتی برویم که مسافران عبوری در استان اقامت داشته باشند، افزود: تقویت زیر ساخت‌های اقامتی و خدماتی گردشگری در خراسان جنوبی می‌تواند به تحقق این هدف کمک کند.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: باید بهانه‌های ماندن و اقامت بیشتر گردشگران در خراسان جنوبی را زیاد کنیم.

شالبافیان افزود: اگر سخن از رویدادهایی چون جشنواره زرشک می‌کنیم به واسطه آن است که بهانه برای سفر به خراسان جنوبی و اقامت گردشگران را داشته باشیم.

وی یادآور شد: علاوه بر آن باید ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های گردشگری خراسان جنوبی را به درستی معرفی کنیم.

گفتنی است معاون گردشگری وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از پروژه نیمه تمام هتل کویر، باغ و عمارت رحیم آباد و باغ و عمارت جهانی اکبریه بازدید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha