تخلیه‌وبارگیری ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور طی ۶ ماه

تخلیه‌وبارگیری ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر کشور در ۶ ماهه اول، جهش ۴۲۴ درصدی کاپوتاژ در بنادر شرق هرمزگان طی ۶ ماهه امسال و دورخیز ایران برای دستیابی به ترانزیت ۵۰ میلیون تنی کالا، از مهمترین خبرهای حوزه بنادر و دریانوردی در هفته گذشته بود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت، اهم اخباری که در هفته گذشته در حوزه حمل و نقل دریایی به وقوع پیوست به شرح زیر است:

ضرورت ارتقای جایگاه سازمان بنادر و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی کلان اقتصادی

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری بر موضوع اقتصاد دریامحور در تدوین و ابلاغ سیاست‌های توسعه‌ای کشور در برنامه هفتم و همچنین توجه ویژه رئیس جمهوری به اقتصاد دریاپایه، تصریح کرد: با اقتضائات به وجود آمده و ضرورت توسعه دریامحور در برنامه‌ریزی اقتصاد کلان، ارتقای جایگاه سازمان بنادر و دریانوردی و بخش دریایی کشور در برنامه‌ریزی اقتصادی کلان ضرورت دارد.

تخلیه‌وبارگیری ۱۰۵ میلیون تن کالا در بنادر ایران در ۶ ماهه اول

میزان تخلیه و بارگیری کالا در بنادر مالکیتی و حاکمیتی سازمان بنادر و دریانوردی طی ۶ ماهه اول سال، معادل ۱۰۵ میلیون و ۴۳۹ هزار و ۲۳۲ تن بوده است که در قیاس با مدت مشابه سال گذشته که برابر ۹۹ میلیون و ۷۷۸ هزار و ۲۴۰ تن بود، رشد ۶ درصدی را نشان می‌دهد.

۷۵ درصد کالاهای اساسی از طریق بندر امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شود

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان، چشم انداز توسعه منطقه ویژه بندر امام خمینی (ره) را ۲۰ ساله عنوان کرد و گفت: تکمیل این پروژه باعث می‌شود تا سهم ایران در تجارت دریایی افزایش چشم‌گیری پیدا کند.

جهش ۴۲۴ درصدی کاپوتاژ در بنادر شرق هرمزگان طی ۶ ماهه امسال

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان اعلام کرد: ۱۴۷ هزار و ۲۵۰ تن کالای غیرنفتی طی ۶ ماهه امسال در این بنادر کاپوتاژ شده که نسبت به سال گذشته در این مدت ۴۲۴ درصد رشد داشته‌ایم.

ایران ظرفیت دستیابی به ترانزیت ۵۰ میلیون تنی را دارد

معاون حمل‌ونقل وزارت راه و شهرسازی گفت: هدفگذاری ۵۰ میلیون تنی ترانزیت برای ایران نشان دهنده آن است که کشورمان ظرفیت این حجم از عبور کالا را دارد و در صورت عدم تحقق، ‌دستگاه‌های متولی باید این مساله را مورد آسیب‌شناسی قرار دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha