لزوم کار فرهنگی جهت فریب خوردگان اغتشاشات اخیر

دادستان کل کشور گفت: در کنار برخورد قاطعانه با لیدرها و عناصر اصلی حوادث اخیر، به کار فرهنگی برای فریب خوردگان این حوادث معتقدیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد جعفر منتظری در آیین تکریم و معارفه دادستان های سابق و جدید کرمان با اشاره به اینکه در کنار این برخوردها به اقدامات فرهنگی معتقد هستیم، گفت: به تمامی دادستان ها اعلام شد که حتما از روحانیون، از افراد باسواد و مطلع و از روانشناسان استفاده شود تا با این افراد صحبت کنند و حرف های آنها را بشنوند و یکی از مصادیق جهاد تبیین این است که مسائل را برای افرادی که مرتکب خلافی شده اند اما منجر به جرم و جنایتی نشده اند، تبیین کنیم.


وی با تاکید بر این مطلب که دستگاه قضایی مصمم است با عناصر و عاملان اصلی حوادث اخیر قاطعانه برخورد کند، افزود: با افرادی که به دام افتاده اند و معلوم شود که فریب خورده اند و دستشان به خون و جنایت آلوده نیست با رافت اسلامی برخورد می شود و تعداد زیادی متناسب با وضعیتی که داشتند، آزاد شده اند.


دادستان کل کشور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه همه ما به شهدای بزرگوار خود مدیون هستیم، تاکید کرد: همانگونه که اگر قیام اباعبدالله نبود از اسلام و قرآن یاد و نامی باقی نمی ماند، عزت، شرف، سربلندی، اقتدار و استقلال خود را پس از مدیون بودن به اسلام، امام راحل و رهبر معظم خود به شهدا بدهکاریم و دِین ما به شهدا، خانواده شهدا و پویندگان راه شهدا بسیار بزرگ است.


حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت: سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی نماد مقاومت و مبارزه با تکفیر و جانیان و گرگ صفتانی است که امنیت این منطقه را از بین برده بودند و او توانست با حضور خود در صحنه و مدیریت خود شمشیری چون شمشیر عدالت امام علی (ع) بر فرق عمرو بن عبدود باشد.


وی بیان کرد: امروز شاهد آن جنگ تاریخی اسلام هستیم که راس آن استکبار، صهیونیست و استعمارگران هستند که با توان و قدرت به جنگ اسلام آمده اند که محورش ایران عزیز است.


دادستان کل کشور تاکید کرد: باید درباره حوادث اخیر مطالعه و تحلیل دقیق داشته باشیم و به جوانان و نوجوانان مان نه تنها در منزل بلکه در محافل عمومی، دبیرستان و دانشگاه ها تحلیل صحیح بدهیم.


حجت الاسلام و المسلمین منتظری یادآور شد: به نظر من تعداد قابل توجهی از کسانی که به این دام گرفتار شده اند و به این حلقه شیطانی ورود کرده اند، فریب خوردگان و ناآگاهان از عمق مساله هستند و توده ملت ایران در برابر این حرکات شیطانی خوب ایستادگی می کنند و آفرین بر این ملت هوشیار، بیدار، بصیر و همیشه در میدان که هیچ یک از این مشکلات و فشارهای زندگی در حوزه معیشت و زندگی و کسب و کار در بزنگاه های اصلی مانع حضور و حرکت مردم نبوده و نیست.


وی ادامه داد: عمق توطئه هایی که دشمنان علیه اسلام و ایران عزیز داشته و دارند، برای مردم روشن است و آنها به فکر شیطانی خود و با محاسبات غلط اندر غلط خود تصور می کردند و با یک بهانه و مرگ یک خانم جوان و کشته سازی این طرف و آن طرف می توانند عامه مردم را تحریک و تهییج کنند و نزدیک به یک ماه است که این ملت شریف، عزیز، بزرگوار و بصیر آنچنان مشت دیگری به دهان استکبار زد که آن اهداف شیطانی خودشان را فقط نقشی بر آب دیدند و می بینند.


دادستان کل کشور ادامه داد: از عده قلیلی که نادانسته و با غفلت و با محاسبات غلط ممکن است فریب بخورند باید بر اساس جهاد تبیین برای آنها تبیین و مسائل را روشن کرد.


حجت الاسلام منتظری، افزود: از افرادی که کار خطیر دستگاه قضایی را دارند، می خواهیم دِین خود به شهدا را در قالب صداقت با مردم، صدور حکم عادلانه و اجرای عدالت به منصه ظهور و بروز برسانیم و اگر حاج قاسم ها و شهدای گرانقدر دیگر رفتند، و برای ما این راه را گشوده اند و ما مبادا با رفتار ناپسند خود به این خون های عزیز و ارزشمند بی تفاوت باشیم و یا کوچکترین خیانت را بکنیم و این مسیری است که همه باید آن را طی کنیم.


وی، با اشاره به این مطلب که امنیت نخستین نیاز همه مردم است، تاکید کرد: نقش امنیت در جامعه بی بدیل است و ما هر چه در زندگی به دنبال موفقیت، پیشرفت، سعادت و گشایش کارها، رفاه، آسایش، زندگی بی دغدغه باشیم، تمام این ها در زیر سایه امنیت محقق خواهد شد و اگر امنیت نباشد؛ نه کارگر به کار ، نه تاجر به تجارت، نه کارخانه دار به تولید، نه استاد به کلاس، نه شاگرد به تعلیم، نه کارمند به اداره، نه بانو در خانه، نه جوان به دنبال پیشرفت و نه پیر به دنبال آسایش و آرامش خواهد بود.


دادستان کل کشور، یادآور شد: امنیت عنصری است که با ترکیبی از مقامات مسئولان و مجریان و همه مردم قابل تحقق است اما بخش قابل توجهی از آن به دستگاه هایی برمی گردد که در این زمینه مسئولیت مستقیم بر عهده دارند.


حجت الاسلام منتظری تصریح کرد: دستگاه قضایی نقش بسیار مهمی در ایجاد و استمرار امنیت داشته و خواهد داشت و دو بال اطلاعاتی و امنیتی نیاز دارد و عزیزان ما در دستگاه های امنیتی و اطلاعاتی در آنچه در قانون به عنوان ضابط تعیین شده اند در کنار دستگاه قضایی برای اجرای عدالت هستند.


وی، گفت: در حوادث اخیر یک ماهه که در متن بودیم، شاهدیم که عزیزان ما در فراجا، سپاه پاسداران، اطلاعات و بخش های دیگر خوش درخشیدند و با همه توطئه های دشمنان؛ توانستند موضوع را جمع کنند و شاهدیم جامعه و شهرها رو به امنیت بیشتری رفته اند.


دادستان کل کشور، با تاکید بر این مطلب که هیچگاه نباید از دشمن غافل بود، تاکید کرد: دشمنان کور خوانده اند و این ملت بیدار است و این نظام به یاری خداوند و به پشتوانه جوانانی که سینه سپر می کنند و همچنان در دفاع از امنیت کشور پای کار هستند، پیش می رود و متاسفیم که کسانی که مسئول امنیت هستند، مظلومانه به دست دژخیمان گرگ صفتی که تربیت یافته داعش و صهیونیست ها هستند، با روش های نابخردانه و با بدترین شرایط به شهادت می رسند و این در حالی است که با توصیه و تاکیدی که به نیروها شده است، سلاح جنگی به میدان نمی برند و مسالمت آمیز برخورد می کنند، اما افراد خشن مرتکب این جنایات می شوند.


آیت الله منتظری تصریح کرد: کسانی که در این حوادث مرتکب جنایت شده اند و مستند به دلایل است باید بدانند هرگز نخواهند توانست از دم شمشیر عدالت جان سالم به در ببرند و کسانی که سرمایه ملت را آتش زدند و بی رحمانه به مردم حمله می کنند و آنهایی که ناامنی ایجاد می کنند، باید بدانند مجازات ناامنی، مجازات سبکی نیست.


وی بیان کرد: ایجاد امنیت جز تکالیف همه است و آقای بخشی که عهده دار سمت دادستانی مرکز استان می شوند، قسمتی از امنیت استان بر عهده ایشان خواهد بود.


دادستان کل کشور، اظهار کرد: دادستان شمشیر نظام و عدالت است و ساعت کار نباید داشته باشد و همواره باید آماده حضور در صحنه باشد.


حجت الاسلام منتظری، با اشاره به این مطلب که یکی از دیگر از وظایف مهم دادستان در حوزه حقوق عامه است، تاکید کرد: حقوق عامه حقوقی است که متعلق به عامه مردم است و مدافع خاصی ندارد و از این رو دادستان باید در حقوق عامه جدی باشد و یک معاون ویژه و خاص برای رصد این مسائل داشته باشد و نظارت بر دادسراها و زیر مجموعه را نیز همواره مد نظر قرار دهد.


وی اظهار کرد: آقای سالاری، دادستان سابق کرمان نیز از دادستان های خوب ما بودند و از زحمات ایشان تشکر می کنم.


دادستان کل کشور، ابراز کرد: آقای بخشی، دادستان جدید کرمان نیز شخصیت قضایی توانمندی برای این کار هستند و از امروز سکاندار دادستانی مرکز استان کرمان خواهند بود.


حجت الاسلام منتظری، با اشاره به این مطلب که بیش از هزار وظیفه و تکلیف متوجه شخص دادستان است، خاطر نشان کرد: مشکلات استان کرمان در حوزه حقوق عامه، مبارزه با قاچاقچیان و ... زیاد است و باید به دادستان در این حوزه ها کمک شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha