رصد موارد سوء تغذیه و مکمل یاری در خانه های بهداشت روستایی انجام می شود

مدیر گروه بهبود تغذیه جامعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: به منظور حفظ سلامت غذایی عموم مردم در مراکز جامع خدمات سلامت شهری و بخصوص خانه های بهداشت روستایی رصد موارد سوء تغذیه انجام می شود و بخصوص در روستاها مکمل یاری برای این افراد صورت می گیرد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر زهرا اباصلتی، خاطر نشان کرد: علاوه براین برای حل مشکلات سوءتغذیه روستاییان، برنامه های مشارکتی با جهاد کشاورزی برگزار می شود تا سبزیکاری و نحوه کشت میوه و سبزیجات با آب اندک به روستاییان آموزش داده شود و بذرگیاهان نیز به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه رصد موارد سوء تغذیه به خصوص در مادران باردار و کودکان که دارای مشکلات معیشتی هستند به شکل کامل انجام می شود، تصریح کرد: این افراد ضمن دریافت مکمل های غذایی، به نهادهای حمایتی از جمله کمیته امداد معرفی می شوند تا بن غذایی دریافت کنند و بعد از دریافت بن غذا ، وضعیت سوءتغذیه فرد پایش می شود تا در صورت ادامه دار بودن مشکل، فرد به جهت ابتلا به بیماریهای مختلف که مانع وزن گیری و رفع مشکلات تغذیه ای می شود، مورد بررسی قرار گیرد.

دکتر اباصلتی بیان کرد: مشکلات تغذیه ای در برخی روستاها که بارندگی کمتری وجود دارد توسط مراقبین سلامت بررسی و آموزش های لازم به این افراد داده می شود.

وی گفت: تمام خدمات سلامت تغذیه ای در شهر و روستاها توسط مراقبین سلامت به صورت رایگان ارائه می شود .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha