آنفلوانزا و کرونا دو بیماری کاملا متفاوت با علائم مشابه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به شیوع ویروس آنفلوانزا و کمرنگ شدن ویروس کرونا در این استان، گفت: این دو بیماری کاملاً متفاوت با منشا ویروسی جداگانه و با علائم تا حدودی شبیه به هم هستند و راه‌ های انتقال و پیشگیری از این بیماری‌ ها هم مشابه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سعید صحبتی با اشاره به شیوع آنفلوآنزا در فصل پاییز و روند صعودی تعداد مبتلایان به این بیماری در استان کرمان، گفت: حدود ۴۰ درصد بیماران سرپایی مطب‌ ها و کلینیک های سرپایی استان کرمان، مبتلایان به آنفلوآنزا هستند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون هر دو بیماری ویروسی آنفلوانزا و کرونا در فصل پاییز شایع است، افزود: این بیماری‌ ها، دو بیماری کاملاً متفاوت با منشا ویروسی جداگانه و با علائم تا حدودی شبیه به هم هستند، ولی راه‌ های انتقال و پیشگیری از این بیماری‌ ها هم مشابه است.

دکتر صحبتی؛ با اشاره به آموزش حضوری دانش آموزان و دانشجویان در مدارس و دانشگاه ها، تصریح کرد: رعایت شیوه‌ نامه‌ های بهداشتی مقابله با کرونا تا اندازه زیادی می‌ توانست به طور غیرمستقیم از ابتلای به آنفلوآنزا جلوگیری کند، اما مراقبت ها هم اکنون خیلی کمتر و کمرنگ تر شده است.

وی، ابراز داشت: این روزها مطب‌ ها، کلینیک‌ها و مراکز بهداشتی استان مملو از بیماران با علائم تب‌ بالا، سردرد شدید، احساس کوفتگی، بدن درد و سرفه هستند، که تعداد زیادی از آنها به آنفلوآنزا مبتلا شده اند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان بیان کرد: این بیماری با شروع تب و لرز به صورت ناگهانی آغاز می شود و بدن درد، سر درد، تب، گلو درد، آبریزش بینی، سرفه و در برخی موارد علائم گوارشی و اسهال از جمله دیگر علائم این بیماری می باشد.

صحبتی، خاطرنشان کرد: البته هنوز هم ویروس کووید۱۹ فعال است و در هفته اخیر ۲۸ بیمار کرونا در بیمارستان های استان بستری شدند, که ۷ مورد مربوط به کرمان، ۱ مورد رفسنجان، ۳ مورد جیرفت، ۱ مورد بم و ۱۶ مورد مربوط به سیرجان می باشد.

دکتر صحبتی افزود: با جانباختن ۱ بیمار کرونایی دیگر در هفته اخیر در استان کرمان، آمار جانباختگان کرونا از ابتدای شیوع این بیماری تا کنون در استان به ۵ هزار و ۸۴۱ نفر رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha