با شبکه ناکارآمد اداری باید برخورد شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان، گفت: اکنون حرکتی در کشور آغاز شده که بر اساس نگاه تحولی رهبر معظم انقلاب پایه ریزی شده است و بنا به فرموده ایشان باید با سیستم ناکارآمد اداری برخورد شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مهندس عزت الله ضرغامی در سفر خود به استان کرمان و دیدار با حجت الاسلام علیدادی سلیمانی, نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان گفت: اکنون در استان کرمان گام های موثری برای مرمت و حفظ آثار تاریخی برداشته شده و استان کرمان می‌ تواند در مرمت و حفظ آثار تاریخی در کشور الگو شود.

وی با اشاره به سیستم ناکارآمد در وزارتخانه‌ ها، افزود: زنجیری را که بروکراسی بر دست و پای امور می‌ اندازد، در این وزارتخانه باز کرده‌ ایم و به مدیران مسئولیت داده‌ ایم تا تصمیم‌ گیری کنند.

برخورد با شبکه ناکارآمد اداری

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، با بیان اینکه سیاست ما این است که باید زیر میز بسیاری از موانع سرمایه گذاری کشور زد، تاکید کرد: اکنون حرکتی در کشور آغاز شده که بر اساس نگاه تحولی رهبر معظم انقلاب پایه ریزی شده است، که ایشان به صراحت فرمودند با سیستم ناکارآمد باید برخورد شود.

مهندس ضرغامی، ادامه داد: سیستم اداری پوسیده و شبکه عنکبوتی همه جا را فرا گرفته و هر کاری بخواهیم انجام دهیم، این سیستم جلوی ما را گرفته است، کاری که در وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آغاز شده، بر هم زدن این سیستم نامیمون است.

وی، بیان کرد: بسیاری از امور را بدون ارجاع به معاونت‌ های وزارتخانه خودشان بر عهده گرفتند، که به سرعت در انجام امور کمک خواهد کرد.

وزیر میراث فرهنگی با تاکید بر اینکه کرمان یک استان برخوردار است و شخصیت‌ هایی دارد که خدمات ماندگاری ارائه داده‌ اند، گفت: ان‌شاء الله سرمایه‌ گذاران با توانمندی‌ هایی که امروز وزارتخانه از محل تبصره ۱۸ دارد می‌ توانند کارهای موثری انجام دهند.

با شبکه ناکارآمد اداری باید برخورد شود

استان کرمان الگویی در سیاست تفویض اختیار

مهندس ضرغامی یادآور شد: استان کرمان با وجود مدیران با مسئولیت، شخصیت های فرهیخته و روحانیت مبارز می‌ تواند برای سیاست تفویض اختیار الگو باشد، چرا که کرمان در اوج توانمندی و ظرفیت خود قرار گرفته است ؛ همچنین تحول در حوزه صنایع‌ دستی و سرمایه‌ گذاری در مسیر گردشگری در استان کرمان توسط ما پشتیبانی می‌ شود.

وی، ادامه داد: استان کرمان همکاری خیلی خوبی در زمینه سرمایه گذاری در بخشی های مختلف گردشگری و میراث فرهنگی دارد، که می تواند الگویی برای تمام کشور شود. کرمان استان برخورداری است و شخصیت های مختلفی از این استان در سال های پس از انقلاب اسلامی زحمات زیادی برای کشور و انقلاب کشیده اند.

وزیر میراث فرهنگی، افزود: هر جا زمین و موقعیت خوبی باشد، باید با همکاری سایر ارگان ها ظرفیت ها را فعال کنیم و در این زمینه با سازمان های مختلف تفاهم نامه های خوبی منعقد شده است.

کمک به سرمایه گذاران و رفع موانع سرمایه گذاری

ضرغامی گفت: با توجه به توانمندی های وزارت میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و اختصاص تسهیلات بویژه تسهیلات تبصره ۱۸، می توانیم به سرمایه گذاران کمک و موانع را برطرف کنیم.

وی از پرداخت تسهیلات گردشگری به استان کرمان خبر داد و گفت اقدامات خوبی در حوزه سرمایه گذاری برای مرمت بناهای تاریخی در این استان شده که باید الگوی دیگر مناطق کشور باشد.

وزیر میراث فرهنگی، با تاکید بر اینکه کرمان شخصیت‌ های بزرگی دارد که خدمات ارزشمندی به این استان داده اند، بیان کرد: امیدواریم سرمایه گذاران بیایند وسط کار و ما نیز آن ها کمک می‌ کنیم، چه از طریق تسهیلات و یا از بین بردن موانع کار در سیستم‌ های ناکارآمد اداری و از سویی نیز اختیاراتی به استان‌ ها داده ایم که خودشان در بعضی مسائل تصمیم بگیرند.

ضرغامی تصریح کرد: کرمان انسان‌ های بزرگی در همه بخش‌ ها دارد و با این تعویض اختیارات امیدواریم کرمان در کشور سرآمد باشد، هرجا کار خوبی در گردشگری، و تحولی در صنایع دستی صورت گیرد، ما نیز کمک می‌ کنیم.

وی خاطرنشان کرد: روح بلندی که شهید حاج قاسم سلیمانی به این منطقه داده، امیدواریم این ظرفیت‌ ها باعث تحول استان و عایدی برای مردم باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha