کاروانسراها نگین گردشگری استان کرمان هستند

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس و نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛ از کاروانسراها به عنوان نگین گردشگری کرمان نام برد و گفت: باید در راستای مرمت، احیا و استفاده مناسب از این فضاهای تاریخی برنامه ریزی و تلاش شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا پورابراهیمی در دیدار با مهندس ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گفت: اینکه پس از مدت‌ ها انتظار، توفیق حضور شما را در کرمان را داریم، تشکر می‌ کنم.

وی افزود: اینکه بتوانیم اقتصاد مرتبط با گردشگری و صنایع‌دستی کرمان را در کشور معرفی کنیم؛ امکان‌ پذیر است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در مورد تفویض اختیارات به مدیران در وزارتخانه، گفت: خوشبختانه تفویض اختیاری که در وزارتخانه میراث فرهنگی صورت‌ گرفته است، بسیاری از کارهای ما را راحت کرده است.

پورابراهیمی، تصریح کرد: استان کرمان در بخش‌ های مختلف سرآمد است و با توجه به تنوع جغرافیایی ظرفیت بزرگی دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

وی، خواستار اصلاح ساختاری اقتصاد صنایع دستی و گردشگری شد و اظهار کرد: گردشگری مقاومت به دلیل وجود مرقد شهید سلیمانی باید در کرمان رونق بگیرد، ما اکنون از بیش از ۱۰۰ کشور زائر برای مزار حاج قاسم داریم.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس، از کاروانسراها به عنوان نگین گردشگری کرمان نام برد و بیان کرد: باید در خصوص حریم برخی بناهای تاریخی تجدید نظر شود، چرا که مردم در این زمینه مطالباتی دارند. باید در راستای مرمت، احیا و استفاده مناسب از این فضاها برنامه ریزی و تلاش و برای حریم برخی بناهای تاریخی تجدید نظر شود .

پورابراهیمی، تصریح کرد: باید به بافت فرسوده بخصوص در مرکز استان توجه ویژه‌ ای شود و باغ شاهزاده ماهان نیر مشکلاتی دارد، که باید رفع شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha