باند کلاهبرداری صدور کارت معافیت سربازی در زنجان منهدم شد

رئیس پلیس آگاهی استان از شناسایی و دستگیری اعضای باند حرفه ای کلاهبرداری غیر بومی صدور کارت معافیت سربازی با بیش از ۲۰۰ فقره کلاهبرداری خبر داد .

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا)زنجان؛ سرهنگ محمد علی آدینه لو با اعلام این خبر اظهار کرد:در پی وصول خبری با موضوع صدور کارت معافیت سربازی در یکی از استان های همجوار رسیدگی به موضوع در دستور کار اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان زنجان قرار گرفت .

وی با بیان اینکه در این خصوص دو نفر مالباخته شناسایی و جهت بررسی به پلیس آگاهی دعوت شدند افزود:در بررسی های بعمل آمده دو نفر با دریافت مبلغ چهار میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از شکات، قول صدور کارت معافیت سربازی (به شیوه شرکت در کمیسیون پزشکی) کرده است.

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به اینکه در این راستا در یک عملیاتی دو نفر شناسایی و دستگیر شدند که برای بررسی بیشتر به پلیس آگاهی استان زنجان انتقال داده شدند،بیان کرد : متهمان پس از دستگیری اعتراف کردند که با معرفی خود به عنوان دوست و فامیل پزشک معتمد وظیفه عمومی یکی از استان های همجوار از بیش از ۲۰۰ نفر اقدام به کلاهبرداری کرده اند .

سرهنگ آدینه لو با بیان اینکه در این خصوص پرونده تشکیل و متهمان به مرجع قضائی تحویل داده شدند تصریح کرد: تلاش برای سایر افراد مرتبط با این باند کماکان در دستورکار قرار دارد .

وی در خطاب به مشمولان سربازی تأکید کرد: توصیه می‌شود مشمولان از مراجعه به افراد جاعل برای دریافت کارت معافیت پزشکی خودداری کنند زیرا که آنها نیز به عنوان شریک جرم بایستی در برابر قانون پاسخگو باشند .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha