انجام ۲۲ هزار عملیات امدادو نجات از سوی هلال احمر

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از انجام حدود ۲۲ هزار عملیات امداد و نجات در شش ماهه اول سال ۱۴۰۱ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری سلامت، مهدی ولیپور در افتتاحیه گردهمایی معاونین امداد و نجات جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران که در تهران برگزار شد، گفت:‌ سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر در مدت اخیر در حوادث متفاوتی از جمله، سیل و آبگرفتگی، زمین لرزه و .... حضور پیدا کرد و تمام تلاشمان را کردیم تا بتوانیم به صورت موثر به هموطنان خود امدادرسانی کنیم.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در مجموع در شش ماهه ابتدایی سال جاری ۲۱ هزار و ۹۶۵ عملیات امداد و نجات از سوی این سازمان انجام شده است، گفت: در این تعداد عملیات به بیش از ۴۵۷ هزار نفر از سوی همکارانمان در جمعیت هلال احمر امدادرسانی شد. در واقع می‌توان گفت که امدادگران هلال احمر در نیمه اول امسال به طور متوسط روزانه ۱۱۸ ماموریت انجام داده و در جریان آن به طور متوسط به روزانه ۲۴۵۶ نفر امدادرسانی شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد برای ۲۸۰ هزار نفر اسکان اضطراری فراهم شد و ۱۶۱ هزار نفر نیز خدمات سرپایی دریافت کردند. همچنین حدود ۱۳ هزار نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شدند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه ۲۳ درصد از ماموریت‌ها از نوع خدماتی بود، گفت:‌۷۷ درصد از ماموریت‌ها نیز در حوزه عملیات عملیات امداد و نجات بود.

انتهای پیام

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha