آمادگی قطری‌ها برای ایجاد بندر مشترک هوشمند در بوشهر

معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به استقبال قطری‌ها برای توسعه سرمایه‌گذاری مشترک با استان بوشهر، گفت: همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر از طریق استان بوشهر تقویت می‌شود.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،‌ محسن رضایی، معاون اقتصادی رئیس جمهور، در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با اشاره به آمادگی قطری‌ها برای ایجاد بندر مشترک هوشمند در استان بوشهر گفت: امیر قطر دستور داده است تا بندر الرویس به بازار ارتباط با ایران تبدیل شود.

وی ادامه داد: بازارهای منطقه بستر بسیار مناسبی برای صدور کالاهای تولیدی ایران است و با توسعه اقتصاد مردمی و تکمیل و فعال سازی زنجیره‌های ارزشی می‌توان بازارهای منطقه را فتح کرد.

رضایی با تاکید براینکه مسئولان قطر آماده ساخت انبارهای بزرگ در بندر الرویس هستند،‌ اظهار کرد: در این صورت کالاهای صادراتی از بوشهر در این انبارها ذخیره و در حوزه خلیج فارس توزیع شود.

به گزارش سازمان بنادر و دریانوردی، معاون اقتصادی رئیس جمهور با اشاره به آمادگی در خصوص صادرات تولیدات دامی از بوشهر به قطر خاطرنشان کرد: زمین و نیروی انسانی ایرانی و سرمایه گذاری قطری‌ها می‌تواند بازار اقتصادی بزرگی را برای تولید و صدور کالاهای ایرانی در منطقه و جهان شکل دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha