طولانی بودن پروسه های سرمایه گذاری از دلایل پایین بودن رتبه استان کرمان در حوزه کسب و کار

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: پیچیدگی پروسه‌های بروکراتیک، کاغذی بودن بسیاری از مراحل اداری و پروسه های طولانی سرمایه‌ گذاری، عدم تحقق کامل پنجره واحد سرمایه‌ گذاری و قوانین متعارض از جمله مواردی است که موجب شده است رتبه استان کرمان در کسب و کار پایین باشد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی با اشاره به پایین بودن رتبه استان کرمان در حوزه کسب و کار، گفت: توسعه تولید و اشتغال نیاز به تسهیل زمینه‌ های سرمایه گذاری و تولید دارد.

وی افزود: پیچیدگی پروسه های بروکراتیک، کاغذی بودن مراحل اداری و طولانی بودن پروسه های سرمایه گذاری، عدم تحقق کامل پنجره واحد سرمایه گذاری و قوانین متعارض باعث پایین بودن رتبه استان در کسب و کار شده است.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: توسعه فرهنگ تولید و اشتغال نیاز به تسهیل زمینه‌ های سرمایه گذاری و تولید، ایجاد زیرساخت های لازم و تغییر نوع نگاه به سرمایه گذاران دارد.

حجت الاسلام حمیدی، با بیان اینکه استان کرمان، ظرفیت‌ هایی دارد که اگر به فعلیت برسند، می‌ تواند شرق کشور را متحول کند، تصریح کرد: در این زمینه حمایت‌ های حاکمیتی از تولید کنندگان در حوزه‌ های مختلف ضروری است.

وی، با اشاره به دیگر جنبه‌ های ضروری در ارتقای جایگاه استان در حوزه فضای کسب و کار، بیان کرد: لزوم توجه ویژه به واحدهای دانش بنیان از دیگر وجوهی است، که برای ارتقای این جایگاه باید به آن توجه کرد.

مقام ارشد قضایی استان کرمان، اظهار کرد: نکته ضروری دیگر به منظور ارتقای جایگاه استان کرمان در حوزه فضای کسب و کار این است، که باید به جای انتظار از دولت، به ظرفیت‌ های بخش خصوصی نیز توجه لازم و ویژه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha