دانشگاه علوم پزشکی مشهد قطب فیزیک پزشکی ایران است

راه اندازی فیزیک پزشکی در دنیا سرآغاز تحول در عرصه های تشخیص و درمان بود و با گذشت 100 سال و فعالیت متخصصین این رشته در زیر شاخه های تصویر برداری، پزشکی هسته ای، پرتو درمانی، پرتوهای غیریونساز و رادیو بیولوژی گام های موثری در حیطه های درمان و تشخیص برداشته شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،استاد پیشکسوت گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ، ضمن تبریک روز فیزیک پزشکی با بیان این مطلب که پیشرفت های علم پزشکی در دنیای امروز نقش متخصصین فیزیک پزشکی را بیش از پیش مهم جلوه داده است اظهارکرد: متخصصین فیزیک پزشکی بعنوان مدافعان سلامت در برخی از عرصه های تشخیص و درمان در پشت صحنه حضوری فعال دارند، که قطعا عدم حضور آنان تشخیص و درمان صحیح را دچار چالش خواهد کرد.

دکتر محمد تقی بحرینی از گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، بعنوان بزرگترین گروه در بین گروه های فیزیک پزشکی در کشور یاد کرد و افزود: در سال 77 پذیرش اولین دوره دکترای فیزیک پزشکی در ایران در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اغاز شد و از سال 77 تا کنون به همت مسئولین و اساتید و کارشناسان مجرب این گروه تغییرات شگرفی در راستای توسعه فیزیک پزشکی بوجود امده است، بطوریکه در حال حاضر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه مشهد در 5 گرایش دانشجوی دکترا می پذیرد.

وی تصریح کرد: گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تنها گروهی است که در رشته فیزیک پزشکی، تصویربرداری پزشکی و رادیوبیولوژی در مقطع کارشناسی ارشد مجوز پذیرش دانشجو دارد.

استاد گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان این مطلب مهم که مشهد قطب فیزیک پزشکی در ایران است اظهار کرد: در حال حاضر 78دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا در گروه فیزیک پزشکی مشغول به تحصیل هستند و خوشبختانه امسال نیز رتبه اول پذیرش دکترا، از بین فارغ التحصیلان ارشد فیزیک پزشکی دانشگاه مشهد بودند.

وی افزود: متخصصین گروه فیزیک پزشکی با استفاده از راهبردها و برنامه های تحقیقاتی و پژوهش، مشارکت فعال با گروههای تخصصی بالینی و پایه در راستای تشخیص و درمان سریع، نقش مهمی در ارائه خدمات بهتر به بیماران دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha