دستگاه"پت اسکن" مکمل بسته تشخیص درمانی سرطان در استان کرمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، با بیان اینکه جای دستگاه پت اسکن در استان کرمان بسیار حس می شد، اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه بسته تشخیص درمانی سرطان در استان کرمان کامل می شود، که این یک خبر خوب برای استان و جنوب شرق کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر مهدی احمدی نژاد در نشست با مدیران موسسه خیریه کمک، گفت: خیریه کمک رسالت بزرگی در درمان و خدمت رسانی به کودکان مبتلا به سرطان دارد.

وی با بیان اینکه جای دستگاه پت اسکن در استان کرمان بسیار حس می شد، اظهار داشت: با راه اندازی این دستگاه بسته تشخیص درمانی سرطان در استان کرمان کامل می شود، که این یک خبر خوب برای استان و جنوب شرق کشور است.

دکتر داعی عضو هیات امنا و هیات مدیره موسسه کمک در این نشست گفت: کمک هایی که از طرف این خیریه به بیماران می شود، هم در درمان مبتلایان و در راستای کاهش آلام و نگرانی های خانواده ها موثر است.

دکتر عبدی مدیر عامل موسسه خیریه کمک کرمان نیز در رابطه با فعالیت های این موسسه صحبت و اظهار کرد: موسسات خیریه می توانند مکمل های خوبی برای دستگاه های دولتی باشند.

وی با بیان اینکه هم اکنون در حال راه اندازی دستگاه تشخیصی خوبی در استان هستیم، تصریح کرد: استان کرمان دارای صنایع و معادن بزرگی است؛ که نیاز است آن ها ما را در این زمینه یاری کنند و امیدواریم نشستی به زودی با اصحاب صنایع و معادن داشته باشیم.

رئیس هیات مدیره موسسه خیریه کمک و فوق تخصص آنکولوژی کودکان هم گفت: بخش آنکولوژی کودکان از سال ۷۷ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان راه اندازی شد؛ که در آن دوران دغدغه ما این بود که برای بیمارانی که توان مالی ندارند، کمک هایی را دریافت کنیم.

دکتر زهرا فرهمندی نیا افزود: خوشبختانه با راه اندازی موسسه کمک در کشور و به تبع آن در کرمان این دغدغه ما رفع شد و هم اکنون دغدغه درمان کودکان مبتلا بع سرطان را داریم.

وی بیان کرد: سرطان در کودکان درمان پذیر است و با راه اندازی مکان های تشخیصی به روز و مدرن در استان کرمان می توانیم شاهد بهبودی کامل آنها باشیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمان و مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه نیز در این نشست گفت: دستگاه پت اسکن جدیدترین تکنولوژی روز دنیاست که بیشترین کاربرد آن در حوزه آنکولوژی و سرطان است و بعد از آن در حوزه بیماری های قلبی و عروقی، مغز و اعصاب و روانپزشکی کاربرد دارد.

دکتر علی جمعه زاده افزود: از مهمترین کاربرد های دستگاه پت اسکن تشخیص به موقع سرطان، مرحله بندی تومورها، پاسخ به درمان و فعالیت های تومور است.

مدیر گروه فیزیک پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمان؛ تصریح کرد: در استان های خراسان جنوبی، کرمان، یزد، هرمزگان و سیستان و بلوچستان چنین دستگاهی وجود نداشته و با نصب و راه اندازی آن در کرمان، منطقه جنوب شرق بی نیاز می شود.

دکتر جمعه زاده؛ ادامه داد: هم اکنون در کشور ۱۳ دستگاه پت اسکن فعال است، که استان کرمان چهاردهمین دستگاه خواهد بود.

به گفته وی همراه با دستگاه پت اسکن، دستگاه اسپکت سی تی spect-ct برای کرمان خریده داری شده که تاکنون در جنوب شرق کشور چنین دستگاهی وجود نداشته است.

شایان ذکر است؛ مرکز پت اسکن و پزشکی هسته ای خیریه کمک کرمان به زیر بنای ۵ هزار متر مربع در حال ساخت است، که در سال ۱۴۰۲ به بهره برداری می رسد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha