بانوان با مشکلات ناباروری تا سن 46 سالگی زیر پوشش خدمامت درمانی با تعرفه دولتی قرار می گیرند

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: بانوان با مشکلات ناباروری تا سن 46 و مردان تا سن 60 سالگی زیر پوشش خدمامت درمانی با تعرفه دولتی قرار می گیرند.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر نیره خادم با اشاره به اینکه در حال حاضر تمامی بخش های درمانی مرکز ناباروری میلاد مشهد فعال است، گفت: روزانه 30 تا 35 ویزیت توسط متخصصین برای بیماران جدید و قدیمی در این مرکز انجام می شود، علاوه براین در طی یک ماه اخیر حدود 60 عمل IVF برای بیماران انجام شده است.

وی با بیان اینکه 60 عمل IUI و 90 انتقال جنین در طی یک ماه اخیر برای بانوان انجام شده است تصریح کرد: روزانه حدود 50 سونوگرافی از بانوان انجام می شود تا مراحل درمانی آنها رصد و پایش شود.

دکتر خادم با اشاره به قانون جوانی جمعیت گفت: تمام تلاش متخصصین و کادر درمانی مرکز ناباروری میلاد در راستای ارائه خدمات با کیفیت برای زوجین نابارور است تا آرزوی آنها نیز جامه عمل پوشانده شود.

رئیس مرکز ناباروری میلاد مشهد با اشاره به اینکه ماهانه 50 مورد هیستروسکوپی نیز برای بانوان انجام می شود، تصریح کرد: باتوجه به اینکه سن برخی از مراجعین برای باروری بالاست و یا دارای مشکل خاص هستند روند ارائه خدمت مرکز ناباروری میلاد بدون وقفه ادامه دارد تا این افراد نیز بتوانند صاحب فرزند شوند.

وی با بیان اینکه در برخی موارد شیمی درمانی موجب از بین رفتن ذخیره تخمدانی و کاهش فعالیت اسپرم می شود که این افراد در اولویت دریافت خدمات درمانی هستند، گفت: در حال حاضر برای بانوان با تخمک اهدایی تا سن 46 سال و آقایان تا سن 60 سال با توجه به شرایط، خدمت رسانی ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha