مسمومیت ۶ نفر با گاز مونوکسیدکربن در ماهان

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی کرمان از مسمومیت ۶ نفر از شهروندان ماهان در کرمان با گاز مونوکسید کربن به دلیل استفاده از وسایل گازی بدون دودکش خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر سید محمد صابری در تشریح جزئیات این حادثه، گفت: بامداد امروز چهارشنبه ۱۸ آبان ماه، ۶ نفر در روستای امیر آباد از توابع "ماهان" کرمان دچار مسمومیت با گاز مونوکسید کربن شدند.

وی افزود: پس از دریافت گزارش حادثه فوراً ۳ تیم فوریت های پزشکی به محل حادثه اعزام شدند و بعد از انجام اقدامات درمانی مناسب، ۶ فرد مسموم شده جهت تکمیل اقدامات درمانی به بیمارستان افضلی پور کرمان منتقل شدند.

رئیس اورژانس کرمان، تصریح کرد: افراد مسموم شده در این حادثه شامل ۲ مرد و ۲ زن با رده سنی ۳۴ الی ۶۰ ساله و ۲ نوجوان پسر و دختر ۱۲ و ۱۵ ساله می باشند و حال عمومی تمامی آنها مساعد گزارش شده است.

دکتر صابری تاکید کرد: علت این حادثه استفاده از وسیله گرمایشی بدون دودکش گزارش شده است.

وی خاطرنشان کرد: از شایع ترین علائم مسمومیت با گاز co سردرد، سرگیجه و تهوع است که در صورت ادامه و تماس بیشتر با گاز منوکسیدکربن علائم شامل استفراع، سوزش چشم، گلو و بینی، اختلال حواس، تشنج و کما است، که در نهایت در موارد شدید به مرگ منتهی می گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha