سونوگرافی پرکاربردترین روش تشخیصی بیماری های کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

سونوگرافی پرکاربردترین روش تشخیصی بیماری های کودکان در دانشگاه علوم پزشکی مشهدمتخصص رادیولوژی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، تشخیص بیماریهای اطفال را از طریق سونوگرافی، بدلیل عدم استفاده از اشعه ایکس و یونیزان، بعنوان پر کاربرد ترین روش تشخیصی بیماریهای اطفال و صیانت ازسلامت آنان در بیمارستانهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از خراسان رضوی،دکتر مسعود مهدوی راشد، از رادیو لوژی بعنوان علم تصویر برداری تشخیصی با اشعه های مختلف، نظیر ایکس و امواج رادیویی، مغناطیسی و امواج اولتراساند نام برد و افزود: امروزه علم رادیولوژی دارای تحول و پیشرفتهای شگرفی در عرصه تشخیص بیماریها شده است.

وی، با اشاره به شاخه های مختلف رادیولوژی شامل رادیولوژی عضلانی اسکلتی، مداخله ای، کودکان، دستگاه گوارش، زنان و مامایی، پستان، سرو گردن و ....یادآور شد با توجه به اینکه رادیولوژی کودکان کمک عمده ای به تشخیص بیماریهای کودکان می کند لذا با کمک متخصصین و جراحان اطفال روش ها و برنامه های خاصی در تشخیص و فلو آپ بیماریهای کودکان صورت می گیرد.

متخصص رادیولوژی با بیان این نکته مهم که در تشخیص بیماریها تابیدن اشعه برای بیماران و خصوصا اطفال مضر است، یاد آور شد: خدمات سونو گرافی را از جهت عدم اشعه و ارزان بودن بعنوان پر کاربرد ترین روش تشخیص بیماریهای کودکان در نظر می گیریم و تاکید تمامی متخصصین تشخیصی بر این است که روشی را برای تشخیص بیماریها در نظر بگیرند که دارای کمترین اشعه برای کودکان است به همین دلیل بسیاری از بیماریها را در اطفال و کودکان با سونو گرافی تشخیص می دهیم.

وی افزود: گاهی اوقات و بصورت بسیار محدود با توجه به شرایط خاص بیماریهای اطفال اگر مجبور شویم که از روش های دیگر تشخیصی مانند سی تی اسکن برای بیماریهای ریه و سرطانها و ام آر آی برای بررسی های مغزی در تشخیص بیماریها استفاده کنیم سعی میکنیم از پروتکل هایی با دز بسیار پایین برای سلامت از صیانت اطفال استفاده نماییم .

وی به همه همکاران عرصه خدمات تشخیص توصیه کرد: تا حد امکان از مدالیته های تصویر برداری استفاده کنند که کمترین اشعه را داشته باشد و سونو گرافی و ام آر ای بدلیل نداشتن اشعه یونیزان بسیار مورد تاکید است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha