رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پیامبر شریک غم مردم بود

آیت‌الله حسینی بوشهری ایثارگری داوطلبان و کارکنان هلال احمر را ستود و در جمع دبیرکل و مدیران عالی این جمعیت از ارزش‌ ایثارگری در اسلام گفت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از قم؛ حضرت آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز و پس از اقامه نماز ظهر در جمع دبیر کل جمعیت هلال احمر، تعدادی از معاونین ستادی و روسای سازمان‌های داوطلبان و جوانان گفت: در فرهنگ اسلامی ۲ واژه داریم. یکی ایجابی است و دیگری سلبی است. در اسلام «ایثار» ممدوح و در روایات و سیره عملی اهل بیت نمایان است اما نقطه مقابل ایثار« استیثار» است. به این شکل که فرد تلاش می‌کند دیگران بروند و فقط او بماند.

او ادامه داد: «ایثار» یعنی انسان خود را برای دیگران فدا کند ولی در « استیثار» فرد دیگران را فدای خود می‌کند.

آیت‌الله حسینی بوشهری هلال احمر را مظهر ایثار در جامعه امروز دانست و تاکید کرد: همانطور که شما از اصول هفتگانه هلال احمر گفتید. ایثار معنای اصول شماست و مرز و قومیت و مذهب و وطن و غیر وطن نمی‌شناسند و فقط برای خدمت به انسان است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: پیامبر به جامعه نفع می‌رساند و سر دسته کمک به مردم بود. پیامبر در سختی‌ها در کنار مردم احساس سختی می‌کرد و در غم و شادی دیگران شریک بود.

آیت‌الله حسینی بوشهری هلال احمر را نهادی همیشه آماده خواند؛ خدمت در هلال احمر را ایثارگری دانست و گفت: کار در هلال احمر از دو جهت دشوار است. هم کاری پر خطر است و هم اینکه اعضای آن همیشه در آماده‌باش هستند تا مردم را در سوانح کمک کنند.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه گفت: مردم وقتی در حوادث هلال احمر را کنار خود می بینند احساس آرامش می کنند و این احساس آرامش بخشیدن، بزرگترین سرمایه ایست که هلال احمر به وقت نیاز به مردم هدیه می‌کند.

او خواستار اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتر از خدمات هلال احمر در رسانه ملی و دیگر مراجع اطلاع رسانی در کشور شد و گفت: با سرمایه‌گذاری و تبلیغات در رسانه ها مردم را با تمام جنبه‌های کاری هلال احمر آشنا کنید تا این آشنایی باعث جذب بیشتر داوطلبان و کمک به مردم حادثه دیده شود.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم: پیامبر شریک غم مردم بود

آیت‌الله حسینی بوشهری از شهدای هلال احمر در دفاع مقدس و پس از آن در عملیات‌های امداد و نجات تا امروز یاد کرد و راه آن‌ها در میان داوطلبان و کارکنان را جاری دانست و گفت: هلال احمری‌ها فطرت پاک مسئولیت شناسی دارند و همین باعث انتخاب این شغل پرخطر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha