آغاز کشت گیاهان دارویی در ۱۲ هزار هکتار از مزارع جنوب کرمان

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرمان از اجرای طرح کشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی با آغاز بارش های پاییزی در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مزارع جنوب استان کرمان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حمزه احمدی، گفت: با آغاز بارش‌ های پاییزی کاشت گیاهان دارویی، صنعتی و خوراکی شامل آنغوزه، وشاء و آویشن در سطح بیش از ۱۲ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان آغاز شده است.

وی افزود: این طرح به سه شیوه کپه‌ کاری، بذرپاشی و بذرکاری در جنوب استان کرمان در حال اجرا می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به همکاری همه اقشار در این طرح، تصریح کرد: طرح کشت، احیا، اصلاح و توسعه گیاهان دارویی با مشارکت مرتع‌ داران، تشکل های مردم نهاد، جوامع محلی، بهره‌ برداران و همیاران طبیعت در منطقه جنوب کرمان اجرا می شود.

احمدی تاکید کرد: این طرح در قالب طرح‌ های مرتع‌ داری و با هدف اقتصادی کردن مراتع و بهبود معیشت بهره‌ برداران و جوامع محلی در حال اجرا می باشد.

وی با اشاره به اینکه طرح کشت گیاهان دارویی در مراتع جنوب کرمان از ۳ سال گذشته آغاز شده است، عنوان کرد: تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار از مراتع جنوب کرمان زیر کشت گیاهان دارویی و صنعتی رفته است و محصولات آویشن و انغوزه نیز از اراضی زیرکشتاین ناحیه برداشت شده است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری جنوب استان کرما؛ از مزایای این طرح، علاوه بر درآمد زایی به ایجاد اشتغال و کاهش فشار چرای دام در مراتع جنوب کرمان اشاره کرد.

احمدی با اشاره به اینکه بذر پاشی از اواسط پاییز سالجاری شروع وتا پایان بهمن‌ ماه ادامه دارد، ابراز داشت: هر ساله با مشارکت مردمی در شهرستان‌ های جیرفت، فاریاب، قلعه‌ گنج و منوجان بیشترین بذرکاری و بذرپاشی انجام می‌ شود.

وی خاطرنشان کرد: از کلیه بهره‌ برداران، کوهنوردان، عشایر، گردشگران طبیعت، همیاران و دوستداران طبیعت جهت مکان‌ یابی مرتع گیاهان دارویی از جمله آنغوزه، وشاء، بابونه، آویشن کوهی، کرفس کوهی و کلپوره خواستار همکاری هستیم، چرا که با شناسایی این ذخیره‌ گاه‌ ها در سطح منطقه می‌ توان در جهت حفظ، اصلاح، توسعه و بهره‌ برداری اصولی از این مراتع برنامه‌ ریزی های لازم را انجام داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha