سرانه پایین فضای آموزشی در استان کرمان

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به کمبود فضای آموزشی در استان کرمان، تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان از این نظر در کشور در رده‌ های آخر جدول قرار دارد و سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از متوسط استانی هم پایین‌ تر است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در نشست خبری مدیران استان کرمان با خبرنگاران و اصحاب رسانه که در محل استانداری کرمان برگزار شد، گفت: در حال حاضر ۵ هزار و ۸۰۰ مدرسه در استان کرمان در حال فعالیت هستند، که در آنها حدود ۶۸۰ هزار دانش‌ آموز در ۳۲ منطقه و شهرستان در حال تحصیل هستند و بیش از ۴۳ هزار معلم در کلاس‌ های درس تدریس می‌ کنند.


وی در خصوص ساماندهی نیروی انسانی افزود: بالغ بر ۸۰ درصد ابلاغ‌ ها به اتمام رسیده و ساماندهی نیروی انسانی انجام شده است، همچنین بالغ بر ۶ هزار نفر در فرآیند نقل و انتقالات آموزش و پرورش استان کرمان قرار گرفتند، که حدود ۳ هزار نفر در درون استان جابجا شدند و عده‌ ای هم انصراف دادند.

کمبود نیروی آموزشی در استان نداریم


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ با اشاره به نقل و انتقال برون و درون استانی، اظهار داشت: ۴۸۱ نفر از استان های درخواست ورود به سیستم آموزشی استان را داشتند، که با انتقال بیش از ۲۰۰ نفر موافقت شد، حدود ۶۰۰ نفر از همکاران نیز درخواست خروج از استان کرمان را داشتند، که این نقل و انتقالات بر مبنای امتیاز بوده و تاکنون حقی از کسی ضایع نشده است.


رضایی با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح استان مشکلی در بحث نیرو و کمبود نیرو نداریم و کمبود نیرو را با نیروهای حق‌ التدریسی جبران کرده ایم، اشاره کرد: بحث بومی گزینی مهم ترین و اصلی‌ترین وظیفه ماست و سعی ما بر آن است؛ که نیروهای نقاط مختلف استان را در شهرستان‌ هایی قرار دهیم که بومی همان منطقه باشند.


وی در مورد آمار دقیق از تعداد دانش آموزان بازمانده از تحصیل، گفت: به دلیل تعطیلی مدارس در سال‌ های کرونایی، آمار دقیقی از بازماندگان تحصیل در استان نداریم، اما تعداد زیادی از آنها توسط ثبت احوال و نهضت سواد آموزی شناسایی شده اند.

سرانه پایین فضای آموزشی در استان کرمان

وجود اتباع، یکی از دلایل کمبود فضای آموزشی در استان کرمان


مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان؛ به کمبود فضای آموزشی در استان نیز اشاره و تصریح کرد: متأسفانه استان کرمان از این نظر در کشور در رده‌های آخر جدول قرار دارد و سرانه فضای آموزشی شهر کرمان از متوسط استانی هم پایین‌ تر است.

رضایی دلیل این کمبود را، افزایش جمعیت دانش آموزی، مهاجرت و اتباع بیگانه دانست، که امسال بیش از ۱۰ هزار نفر دانش آموز به جمعیت اتباع در استان اضافه شده است، که اغلب در شهر کرمان و حاشیه آن هستند.

سهم پایین آموزش و پرورش استان کرمان از صنعت


وی درباره سهم آموزش و پرورش استان کرمان از صنعت، ابراز داشت: درخواست داریم صنعت، آموزش و پرورش را هم ببیند، زیرا هلدینگ‌ های بزرگی در استان وجود دارد.


این مقام مسئول خاطرنشان کرد: از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری ۶۰۰ میلیارد تومان جهت طرح های نیمه تمام آموزش و پرورش استان در نظر گرفته شده، که قرار است هر ساله ۲۰۰ میلیارد اختصاص یابد و امسال مبلغ ۱۳۰ میلیارد تومان ابلاغ شده که هنوز تخصیص داده نشده است.

رضایی؛ عنوان کرد: اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان ۶ معاونت دارد: معاونت پژوهش و برنامه ریزی، معاون آموزش متوسطه، معاون آموزش ابتدایی، معاون نهضت سواد آموزی، معاونت تربیت بدنی و ادارات داخلی که کار ستادی را انجام می دهند.

وی، افزود: از ۱۴ فروردین امسال که مدارس در کشور حضوری شد؛ تمامی مدارس استان کرمان نیز فعالیت حضوری خود را آغاز کردند و از اول مهر ماه سال تحصیلی جدید نیز مدارس حضوری هستند.

این مقام مسئول ادامه داد: تمام مدارس استان در یک دوره کامل از نظر بهداشتی و مشکلات فیزیکی و آموزشی مدارس بازرسی شدند.

رضایی گفت: بهره برداری تعدادی از طرح های در دست احداث در شهر کرمان شامل آموزشگاه ۴۰ کلاسه شهید سلیمانی در شهرک شهرداری، طرح ۴۰ کلاسه سردار شهید پورجعفری در شهرک مطهری، ۲ هنرستان در خیابان شهید سید مصطفی خمینی(شهاب) و خیابان شهید کامیاب(ابوحامد) و آموزشگاه خیابان شهید صدوقی(جاده تهران) در دست احداث است، که بزودی به بهره برداری خواهند رسید و تا حد زیادی کمبود فضای آموزشی را رفع خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha