بزرگترین نقش کشاورزی تامین امنیت غذایی است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کشاورزی استان کرمان، گفت: اهمیت کشاورزی در اقتصاد و توسعه استان کرمان بسیار مهم است و بزرگترین نقش کشاورزی تامین امنیت غذایی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حسین مهرابی در آیین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی استان کرمان؛ گفت: اهمیت کشاورزی در اقتصاد و توسعه استان خیلی زیاد و بسیار مهم است و بزرگترین نقش کشاورزی تامین امنیت غذایی در جامعه است.

وی افزود: هم اقتدار غذایی و هم وابستگی غذایی به کشاورزی مربوط است و بحث استقلال کشور نیز تا حد زیادی مدیون بخش کشاورزی است.

افزود: استان کرمان استانی کشاورزی است هر چند بخش صنعت و معدن نیز رشد خوبی داشته اما بخش پایه استان کرمان کشاورزی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان، تصریح کرد: تمام همت مدیران این است که بهره وری در این بخش افزایش یابد و وظیفه نمایشگاه هم این است؛ که به عنوان یک رابط برای افزایش تکنولوژی بخش و زمینه ساز ورود تکنولوژی و دانش به بخش کشاورزی عمل نموده و در نهایت موجب افزایش بهره وری بخش کشاورزی شود .

مهرابی خاطرنشان کرد: با عنایت به اینکه ارزش افزوده محصولات کشاورزی به صنایع تبدیلی است، معتقدیم صنایع غذایی و تبدیلی باید افزایش یابد، هر چند در بخش محصولات عمده استان نظیر خرما و پسته حرکت هایی صورت گرفته است، ولی کافی نیست و باید این حرکت رو به رشد استمرار یابد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha