اکتشاف حلقه مفقود شده توسعه معادن در ایران است

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در اولین همایش کشوری روایتگران پیشرفت در گل گهر سیرجان با اشاره به اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و اکتشاف حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران است، اظهار کرد: صنایع پایین‌ دستی را با نگاه دانش‌ بنیان در گل‌ گهر برنامه‌ ریزی می‌ کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ امیر حسن‌ زاده پیش از ظهر امروز ۲۴ خرداد در حاشیه بازدید خبرنگاران کشوری و استانی شرکت‌ کننده در اولین همایش روایتگران پیشرفت از مجموعه گل‌ گهر سیرجان، اظهار داشت: کرمان بهشت معادن ایران است و دومین ذخیره سنگ‌ آهن کشور با رقمی برابر با یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تن در گل‌ گهر است.

وی بیان داشت: پروانه بهره‌ برداری معدن گل‌ گهر تحت نمایندگی دولت است و حدود ۳۰ هزار نفر به صورت مستقیم در گل‌ گهر مشغول بکار هستند؛ در حالی که ۲۰ سال قبل فقط یک شرکت در این منطقه بود و سنگ خام بار می‌ شد و از بندرعباس صادر می‌ کردند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان ادامه داد: اعتقاد دولت بر این است که کار در جمهوری اسلامی و در همه دولت‌ها انجام شده است و اتفاقات خوبی‌ ها طی این سال‌ ها روی داده و شاهد پیشرفت هستیم.

حسن زاده ابراز داشت: در مجموعه گل‌ گهر به تولید میلگرد رسیده‌ ایم و در سال آینده همچنین تولید ورق را خواهیم داشت که این پیشرفت‌ ها نشان‌ دهنده رشد جمهوری اسلامی است.

وی افزود: قطعات در مجموعه گل‌ گهر بومی‌ سازی می‌ شود، به دانش بومی در فولاد رسیده‌ ایم و می‌ توانیم این دانش را به کشورهای دیگر منتقل کنیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان خاطرنشان کرد: استان کرمان رتبه اول تولید کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی و رتبه سوم تولید شمش در کشور را دارد.

حسن زاده با اشاره به اینکه در اکتشاف معادن عقب هستیم و اکتشاف حلقه مفقوده توسعه معادن در ایران است، اظهار کرد: صنایع پایین‌ دستی را با نگاه دانش‌ بنیان در گل‌ گهر برنامه‌ ریزی می‌ کنیم.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان؛ همچنین از دستور مقام معظم رهبری از سال ۹۰ در زمینه توجه به اقتصاد معدنی سخن به‌ میان آورد و بیان داشت: مجموعه تفریحی و گردشگری گهر پارک را معدن گل‌ گهر ساخته و دولت و شهرداری نمی‌ توانست این چنین مجموعه‌ ای بسازد و همچنین گل‌ گهر فاضلاب شهر سیرجان را اجرا می‌ کند و این مسئولیت اجتماعی هدفمند در راستای توسعه اقتصاد معدنی است.

حسن زاده با اشاره به پروژه انتقال آب خلیج‌ فارس توسط شرکت گل‌ گهر سیرجان عنوان کرد: انتقال ۶۵۰ میلیون مترمکعب آب طراحی شده و فاز اول به بهره‌ برداری رسیده است.

وی با اشاره به ۷ خط کنسانتره، دو خط گندله و خط آهن‌ اسفنجی و تولید شمش در گل‌ گهر خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران در صنعت فولاد پیشتاز است.

استانداری کرمان

انتهای پیام/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha