ورزش یکی از اصول مهم حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان است

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان از شرکت بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز کرمانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه ای در سال تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ خبر داد و گفت: حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ رضا رضایی در آیین افتتاح مسابقات ورزشی درون مدرسه ای مدرسه دخترانه طلوع فجر کرمان، با بیان اینکه حفظ و ارتقای سلامت دانش آموزان یکی از مهمترین برنامه های آموزش و پرورش استان است، گفت: توجه به ورزش و فعالیت های تربیتی نقش مستقیمی در ارتقای کیفیت فعالیت های آموزشی و پرورشی دارد و در سلامت دانش آموزان موثر است.

وی با بیان اینکه ایجاد شور و نشاط و پویایی در مدارس ضرورتی انکار ناپذیر است، افزود: در راستای تحقق این مهم زمینه حضور بیش از ۴۵۰ هزار دانش آموز دختر و پسر کرمانی در مسابقات ورزشی درون مدرسه فراهم شده و این مسابقات در مدارس استان در حال برگزاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان، با بیان این که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همه ساحت ها در کنار هم هستند و ساحت عبادی و دینی در محوریت تمامی ساحت ها قرار دارد، تصریح کرد: این بدان معناست که تعلیم در خدمت تربیت است و باید برای تربیت انسان تراز سند تحول با توجه به اصول دینی و تربیتی بکوشیم.

رضایی افزود: سلامت، مقدمه و زیربنای عبادت و همچنین مقدمه یادگیری است و معتقدیم انسان سالم در تربیت و تعلیم نیز موفق است.

وی با بیان این که همه اقدامات و برنامه‌ ها در حوزه تربیت بدنی و سلامت باید با رویکرد تربیتی باشد، عنوان کرد: خانواده محوری همه فعالیت ها مدنظر آموزش و پرورش استان در راستای جذب مشارکت فکری، مشاوره ای و ... اولیای دانش آموزان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، خاطر نشان کرد: ارتباط مربی ورزش با دانش آموز، ارتباطی الگوگیرانه است و اگر مربیان ورزش بتوانند مراقبت های رفتاری داشته باشند تاثیرگذاری تربیتی بالایی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha