تشکیل ۱۶ کارگروه مردمی ویژه سالگرد شهادت "سردار دل ها" در کرمان

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، گفت: در رابطه با برنامه های سالگرد شهید حاج قاسم سلیمانی اصل کار توسط مردم شکل می‌ گیرد و در این رابطه در سال گذشته ۱۴ کمیته در استان کرمان تشکیل شد، که قرار است امسال دو کمیته دیگر به آن اضافه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام غلامحسین حقانی، گفت: ستاد مردمی بزرگداشت سالگرد شهادت حاج‌ قاسم با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: «کار حاج‌ قاسم مردمی شکل بگیرد»، به‌ واسطه دغدغه‌ های جریان مردمی جهت تسهیلگری که باید نهادهای حاکمیتی داشته باشند شکل گرفته است.

وی به تشریح کمیته‌ ها پرداخت و اظهار داشت: کمیته مراسمات به این صورت خواهد بود، که بخشی از مراسم‌ ها مانند آیین تجمعات که به‌ صورت یکپارچه قرار است، در استان رقم بخورد، اجتماع بزرگ هیئتی‌ ها که در دو سال اخیر استقبال خوبی شده است، امسال هم برگزار می‌ شود و سخنرانان و مداحان کشوری دعوت می‌ شوند، خواهد بود.

تشکیل کارگروه شهدای تشییع

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان با اشاره به کارگروه شهدای تشییع، افزود: خانواده‌ های شهدا گردانندگان این کارگروه هستند، همچنین تشکیل حسینیه سیار و حضور درب خانه این شهدا از جمله وظایف این کارگروه است و کارگروه‌ های مواکب و اسکان امسال با تدبیر ستاد مکتب حاج‌ قاسم مستقل شدند و به‌ علت وابستگی به مجموعه مردمی، برنامه‌ هایشان با هماهنگی یکدیگر انجام می‌ شود.

تشکیل کارگروه مساجد

حجت اسلام حقانی با اشاره به کارگروه مساجد، تصریح کرد: مساجد به‌ عنوان پایگاه‌ های بزرگی هستند، که همواره تأثیرگذار بوده و علاوه بر کارهای فرهنگی که انجام خواهد شد، از نظر هماهنگی جهت اسکان، طبخ غذا و... در این کارگروه برنامه‌ ریزی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه همه کمیسیون‌ ها و کارگروه‌ ها باید در مسیر کارها و برنامه‌ هایی که دارند، باید پیوست فرهنگی داشته باشند، اضافه کرد: تشکیل کارگروه فرهنگی در همین راستا بوده و امسال شعار «عهد می‌ بندم حاج‌ قاسمت شوم»، یکی از مباحث مهمی است، که توسط این کارگروه دنبال می‌ شود.

تشکیل کارگروه نوجوان، بانوان و بین الملل

رئیس اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمان، از تشکیل کارگروه نوجوانان و بانوان یاد و بیان کرد: همچنین کارگروه بین‌ الملل در راستای هماهنگی جهت دعوت و اسکان زائران غیرایرانی ایفای نقش می‌ کند.

به گفته حجت اسلام حقانی، مستندسازی و اطلاع‌ رسانی برنامه‌ های ویژه سالگرد حاج‌ قاسم هم بر عهده کارگروه رسانه است و کارگروه هیئات، در همه شهرستان‌ های استان شکل می‌ گیرد و همه شهرستان‌ ها کار واحدی با هماهنگی ستاد مردمی استان انجام خواهند داد.

تشکیل کارگروه روحانیون

وی با اشاره به تشکیل کارگروه روحانیون در ستاد مردمی سالگرد حاج‌ قاسم، خاطرنشان کرد: کارگروه زندان‌ ها و کمک‌ های مومنانه نیز پیشنهاد شده، که با هدف آزادی زندانیان جرائم غیرعمد و کمک به نیازمندان تشکیل می شود که در صورت موافقت با آن امیدواریم بتوانیم در این زمینه هم قدمی برداریم.

این مقام مسئول اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی سازمانی مردم نهاد بوده و ظرفیتی است که در کنار جبهه فرهنگی انقلاب جهت ساماندهی جریان مردمی این فرآیند را به‌ عنوان یک وظیفه انجام می‌ دهد.

حجت اسلام حقانی در بخش دیگری از سخنان خود پیاده‌ روی عصر شهادت حاج‌ قاسم تا گلزار شهدا را یکی از ویژه‌ برنامه‌ های سالگرد ذکر کرد و به شعار «عهد می‌ بندم، حاج‌ قاسمت شوم » اشاره تاکید کرد: اگر بخواهیم در خصوص مکتب حاج‌ قاسم کاری کنیم، هرکس باید قاسم خودش را پیدا کند و خودش را جای حاج‌ قاسم گذاشته و قاسم‌ حقیقی میدان شود.

وی خاطرنشان کرد: بدین معنا که هرکس اگر جای حاج‌ قاسم باشد، چه تصمیمی می‌ گیرد. اول در شغل خودش دیگر در فضای عمومی جریان‌ ها، که به این بهانه و شعار در حوزه مکتب حاج‌ قاسم روی عموم مردم هم کاری کرده باشیم و عموم مردم دغدغه مکتب حاج‌ قاسم هم برایشان مهم باشد؛ نه از باب ژنرال بودن و نه از باب شخصیت نظامی او، بلکه همه ابعاد زندگی حاج‌ قاسم در زندگی‌ های متفاوت لمس شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha