پیشرفت ۴۰ درصدی طرح تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان

کارشناس شرکت آب و فاضلاب شهرستان رفسنجان با اشاره به پیشرفت ۴۰ درصدی طرح تصفیه خانه مرکزی آب شهرستان رفسنجان، گفت: این طرح نیمه دوم سال آینده اتمام و به بهره برداری خواهد رسید تحریم ها هیچ تاثیری در روند اجرای این طرح نخواهند گذاشت.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمد حسین رنجبر در بازدید اهالی رسانه از طرح اجرای تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان و طرحهای آبرسانی به ۱۱۳ روستای این شهرستان که توسط قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) در حال اجرا است؛ گفت: این طرح از خرداد ماه پارسال آغاز شده است و تاکنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و نیمه دوم سال آینده به بهره برداری خواهد رسید.

وی در جمع خبرنگاران هدف از اجرای تصفیه خانه آب مرکزی رفسنجان را؛ کاهش آرسنیک و فلزات سنگین موجود در آب، جهت بهبود وضعیت آب و رفع مشکلات کیفی آب رفسنجان بیان کرد و افزود: با جداسازی ۹۵ الی ۱۰۰ درصدی فلزات سنگین و آرسنیک که موجب آسیب به بدن می شوند، مردم از آب جداسازی شده و سالم بهره مند خواهند شد.

این کارشناس، اظهار کرد: ظرفیت تصفیه‌ خانه آب شرب رفسنجان ۹۳۰ لیتر بر ثانیه می باشد و با راه‌ اندازی این طرح، روزانه ۸۰ هزار مترمکعب آب تصفیه می‌ شود.

رنجبر، تصریح کرد: اجرای این طرح با حمایت مالی شرکت مس سرچشمه رفسنجان با اعتبار ۱۵۸ میلیارد تومان به اضافه ۲۵۸ هزار یورو ارز خارجی از خرداد ماه سال گذشته آغاز شده و در نیمه دوم سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و و تحریم‌ ها هیچ تاثیری در روند اجرای این طرح آبرسانی ندارند.

وی با اشاره به احداث دو مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی در این تصفیه خانه، خاطرنشان کرد: فرآیند تصفیه سازی آب در این تصفیه خانه به صورت متعارف است، یعنی فیلتراسیون مربوط به جداسازی فلزات سنگین از آب و کلرزنی خارجی نیست.

این کارشناس آب و فاضلاب تاکید کرد: این مخازن ضمن کلرزنی و اوزون‌ زنی، آب خام را جهت فرآیند تصفیه آماده کرده و سپس وارد شبکه آب شهری می‌ کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha