لیست بیماری‌های صعب‌العلاج در قانون جدید افزایش یافته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت : لیست بیماری‌های صعب‌العلاج در قانون جدید افزایش یافته  و میزان تعرفه و کمک دولت برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج  و خاص بالاتر از سقف قبلی خواهد رفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا )زنجان ؛ حسن بختیاری شامگاه روز جمعه در آئین سی و هشتمین سالروز تأسیس انجمن خیریه کلیوی استان زنجان اظهار کرد: طبق آمار سازمان جهانی بهداشت در کل دنیا اگر بخواهیم سلامت به معنای واقعی راه خود را پیدا کند هیچ چاره‌ای جز رجوع به بخش‌های خارج از حوزه سلامت رسمی نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه طبق آمار جهانی در کشورهای پیشرفته حداکثر ۲۵ درصد سلامت در اختیار حوزه سلامت آن کشور قرار دارد افزود : ۷۵ درصد سلامت مبنا و ماه عسل فعالیت و کارکردهای ‌های ارگان‌های دیگر و بخش‌های غیر دولتی است.

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی استان زنجان با بیان اینکه خیریه‌ها در زمینه سلامت نقش ویژه‌ای دارند و به عنوان انجیو ها و ساختارهای مردم نهاد می توانند خارج از قوانین و چهارچوب‌های قانونی وارد شوند بیان کرد: یکی از جاهایی که در طی تاریخ بشری در حوزه‌های سلامت نقش آفرین بوده‌اند خیریه ها هستند.

بختیاری با اشاره به اینکه خیریه کلیوی زنجان یکی از موفق ترین خیریه ها در کل کشور است، بیان کرد: پایه‌های اصلی این خیریه با همت بالای خیران و اعتماد مردم به رئیس انجمن خیریه کلیوی شکل گرفته است.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه به دنبال تصویب قانون بیماری‌های سخت و صعب‌الاعلاج بودجه خوبی بر این امر اختصاص یافته است، اظهار کرد: خوشبختانه لیست بیماری‌های صعب‌العلاج در قانون جدید افزایش یافته است و میزان تعرفه و کمک دولت برای بیماران مختلف صعب‌الاعلاج بالاتر از سقف قبلی خواهد بود.

این مسئول تصریح کرد: ۵ درصد نیز در اختیار هیئت مدیره صندوق قرار داده شد تا در اختیار بیماران صعب‌العلاجی که در لیست قرار ندارند اما نیاز به کمک دولت دارند، قرار گیرد.
بختیاری با اشاره به شعار پیشگیری بهتر از درمان بیان کرد: اگر بیمار کلیوی گرفتار بیماری می شود چاره ای جز دیالیز و یا پیوند وجود ندارد که در این راستا یکی از اهداف دانشگاه علوم پزشکی کاهش بیماری از ناحیه این بیماری است‌.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha