سه درصد بودجه شهرداری باید به حوزه ورزش اختصاص یابد

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان گفت : طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری سه درصد بودجه شهرداری باید به حوزه ورزش اختصاص یابد که در این حوزه نارضایتی مردم وجود دارد که اگر این موضوع رفع شود می‌توان رضایت مندی را در بین شهروندان ایجاد کرد.

گزارش خبرنگار خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان ،انسیه ابوبصیر صبح روز سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه استان با اشاره به اینکه
به عنوان عضو شورای شهر از شما اهالی رسانه مطالبه دارم اظهار کرد: در تمامی حوزه های شهری مسئولین را در هر مقطع بخواهید و ما و مسئولین را به حال خود نگذارید و ورود جدی در راستای عملکرد و برنامه مسئولین را مطالبه کنید چرا که شهروندان به اقدامات و عمل ما چشم دوخته اند .

وی با بیان اینکه بررسی کمبود ها و معضلات اجتماعی به عنوان مهمترین وظیفه این کمیسون است افزود :بایدنیاز های فرهنگی شهر مطابق با وظیفه این کمیسون احصا شود و راهکار هایی را برای این معضلات برا حل در شهر ارائه شود .

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان با اشاره به اینکه سیاست فرهنگی شهرداری را شورای شهر ریل گذاری می‌کند بیان کرد : در این راستا نیاز به بازوهای کمکی (سازمان ها و ارگان ها)‌ داریم .

ابوبصیر با بیان اینکه مهمترین وظیفه این کمیسون تعامل با برخی از سازمان ها در راستای اجرا و نظارت بر مراکز فرهنگی و اجتماعی شهر است اظهار کرد: در یک و نیم سال گذشته از فعالیت شورای ششم رویکرد ما در حوزه فرهنگی بر این مبنا بود که نگاه کلی و فراگیر و عمومی نمی تواند یک نگاه مساعد در حوزه مدیریت شهری باشد .

وی تصریح کرد: در این راستا با تقسیم شهر به مدیریت محله محور می‌توان مشکلات و قضایای شهر را به صورت دقیق تر و جزئی تر بررسی و راه حل هایی را ارائه داد.

این مسئول با بیان اینکه احصا مشکلات و کمبود ه و نیاز شهر از وظایف شورا و از رویکردهای بنده است افزود: در این راستا بیش از ۴۰ جلسه در مساجد و محافل در کنار مردم بودیم تا از نزدیک مسائل و مشکلات شهری را بشنویم تا با ارائه حل و اقدام و عمل شاهد نتیجه مثبتی در شهر باشیم .

ابوبصیر با تاکید بر اینکه باید سرانه ورزشی استان را توسعه دهیم افزود: ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۲ افزایش فضاهای گردشگری فرهنگسراها و باشگاه ها را نسبت به سال های گذشته داریم .

وی با بیان اینکه در سال گذسته ۹ میلیارد تومان بودجه برای امور فرهنگی تصویب شده بود بیان کرد : نزدیک به ۷ میلیارد تومان از این مبلغ هزینه شده است و دو متمم برای ادامه برنامه ها نیز درخواست شده است.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان با اشاره به اینکه مشارکت مردم در ارئه طرح ها و برنامه های فرهنگی در سطح شهر به عنوان رویکرد مهم شورا تلقی می‌شود افزود : در این راستا برنامه هایی در شورا با هم افزایی با ادارات فرهنگی و تفاهم نامه ای را با ورزش و جوانان ،امور کتابخانه ها تبادلات صورت گرفته است .

ابوبصیر با بیان اینکه متأسّفانه کمیته نام گذاری شورای شهر در ریل واقعی خود حرکت نکرده است اظهار کرد: باید در ارائه و معرفی شناسنامه زنجان اقداماتی صورت گیرد تا نسل های آتی از هویت شهر آگاهی داشته باشند که در این راستا این موضوع از مطالبات جدی بنده نیز است و کارهایی صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در این کمسیون ورزش و تربیت بدنی به عنوان الگوی پیشنهادی اجرا می‌شود افزود : حمایت از ورزش همگانی در دستور کار است چرا که و ورزش قهرمانی از دل این ورزش همگانی ایجاد می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی،اجتماعی و ورزشی شورای شهر زنجان با تاکید بر اینکه طبق ماده ۶۸ قانون شهرداری سه درصد بودجه شهرداری باید به حوزه ورزش اختصاص یابد افزود : در این حوزه نارضایتی مردم وجود دارد که اگر این موضوع رفع شود می‌توان رضایت مندی را در بین شهروندان ایجاد کرد.

ابوبصیر با بیان اینکه اگر نتوانیم در بحث سلامت جامعه ورود نکنیم باید به درمان آسیب های اجتماعی هزینه کنیم بیان کرد: یکی از شاخص های سلامت برنامه های فرهنگی و ورزشی شورا توجه به سلامت جوانان جوانان است و در این موضوع در بودجه ۱۴۰۲ توجه شده است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha