وضعیت کنونی مخابرات جوابگوی مصرف اینترنت مردم نیست

مدیر مخابرات منطقه کرمان، گفت: حجم ترافیک اینترنت مصرفی مردم افزایش یافته است و وضعیت کنونی مخابرات جوابگوی این موضوع نیست و باید سایت اضافه کنیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حسن آذری نصرآبادی صبح امروز در نشست خبری، با اشاره به نقش رسانه‌ ها در شفاف سازی گفت:اگر اطلاع رسانی درست درباره عملکرد، نارسائی ها، موانع و ترک فعل هایی که صورت گرفته، شفاف برای مردم صورت بگیرد، بخش عمده ای از مسائل حل می شود.

وی افزود: حجم ترافیک اینترنت مصرفی مردم افزایش یافته و وضعیت کنونی جوابگو نیست و باید سایت اضافه کنیم.

نقش مهم مخابرات در دوران کرونا

مدیر مخابرات منطقه کرمان، گفت: در دوران شیوع کرونا یک تلنگر به کشور خورد و نقش سیستم‌ های مخابراتی و ارتباطی بیش از پیش مشهود شد.

آذری با بیان اینکه در ایام کرونا نیاز به فضای مجازی و آموزش غیرحضوری لازم بود، تصریح کرو : نقش ارتباطات و مخابرات در این ایام بزرگترین سد دفاعی در مقابل کرونا بود و اگر این سد نبود، کادر درمان نمی توانست این بحران را مهار کند.

وی در عین حال مدعی شد: حساسیت سرویس مخابراتی در این ایام کرونا در بخش کمیت و کیفیت ارتقا یافته و ثانیه به ثانیه بر کیفیت خدمات افزوده می شود.

مدیر مخابرات کرمان، بیان کرد: ارتباطات در توسعه جوامع بشری توسعه‌ ای پایدار است، که با رویکرد جدید دنیای امروز در محور آی سی تی اتفاق می‌ افتد و هیچ خدمتی در هیچ جا را نمی‌ شود نام برد، که هیچ استفاده ای از امکانات مخابراتی و ارتباطی نکرده باشد.

توجه به مخابرات، مقدمه توسعه پایدار

آذری نصرآبادی افزود: توجه به مخابرات و توسعه ارتباطات و آی سی تی می‌ تواند توسعه پایدار در همه زمینه‌ ها را به وجود بیاورد.

وی، با بیان اینکه توجه به مخابرات، توسعه ارتباطات و ICT می تواند توسعه پایدار در همه زمینه ها را به وجود بیاورد، تصریح کرد: اتحادیه جهانی مخابرات در سال های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ شعار خود را به عنوان "نقش مخابرات و ارتباطات در گذر از بحران های جهانی چیست" انتخاب کرد.

مدیر مخابرات کرمان، اظهار کرد :در دنیا سرمایه گذاری کمتر با بهره وری و درآمد بالاتر در دنیا مدنظر است، که باید با محوریت آی سی تی باشد و فعالیت‌ هایی با بستر الکترونیک در این زمینه می‌تواند هزینه‌ ها را کاهش و سود و فروش را افزایش دهد.

آذری نصرآبادی گفت: اگر قرار است تغییر اساسی در درآمدهای کشور صورت بگیرد، بدون توجه به نقش آی سی تی امکان ندارد.

وضعیت کنونی مخابرات جوابگوی مصرف اینترنت مردم نیست

زیرساخت های مخابراتی در کشور خوب نیست

وی تصریح کرد: سرویس‌ های مبتنی بر خدمات غیرحضوری و الکترونیک در کشور مستلزم این است، که زیرساخت های ارتباطی کشور خوب باشد، که اکنون این گونه نیست و لازم است به این پیشران اصلی توسعه کشور در همه قسمت‌ ها توجه شود.

مدیر مخابرات کرمان، از واگذاری شرکت مخابرات به بخش خصوصی در سال ۸۸ به عنوان اتفاقی بزرگ یاد و عنوان کرد: بستر شرکت انتقال و اپراتورهای موبایل به سرعت در حال تغییر هستند و شرکت مخابرات باید خود را به این عرصه برساند، که بخشی به زیرساخت و امکانات سخت افزاری بر می گردد.

نقش مخابرات در سازماندهی و فرماندهی بحران ها

آذری نصرآبادی گفت: شرکت مخابرات ایران از سال ۸۸ تاکنون ۱۵۰ هزار میلیارد تومان درآمد داشته و ضمن این که ۴۰ رصد از منافع شرکت مخابرات به جامعه برمی گردد و در بحران‌ ها تاثیر بسیاری داشته، زیرا اولین مسئله در بحران سازماندهی و فرماندهی است که بدون ارتباطات شدنی نیست.

وی با اشاره به اینکه، بزرگ‌ ترین رویداد سیاسی کشور انتخابات است، که بدون ارتباطات و امکانات مخابراتی امکان برگزاری یک ثانیه انتخابات در کشور وجود ندارد، گفت: همه کارها در بستر شرکت مخابرات انجام می‌ گیرد و باید این جایگاه تقویت شود.

روند توسعه مخابرات در کشور کند است

مدیر مخابرات کرمان، با بیان اینکه اکنون روند توسعه شرکت مخابرات کند شده است، ادامه داد: دهه ۹۰ دهه خوبی نبود و تقریبا ۹۵ درصد از کارخانجات تولیدکننده قطعات مخابراتی در کشور که تکنولوژی را وارد می‌ کردند، حذف شدند.

آذری نصرآبادی، ابراز داست: وقتی توسعه مخابرات کند شد، کارخانجات نمی نتوانستند محصول بفروشند و نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم از شرکت مخابرات ارتزاق می‌ کنند و باید مخابرات حمایت شود.

وی تصریح کرد: با توجه به این مطلب، نزدیک به ۳۰۰ هزار نفر مستقیم و غیرمستقیم از شرکت مخابرات ارتزاق می کنند و باید از مخارات حمایت شود، که متاسفانه اکنون متناسب با نیاز جامعه این توسعه اتفاق نمی افتد.

شرکت های مخابراتی بزرگ ترین مصرف کنندگان برق کشور

مدیر مخابرات منطقه کرمان افزود: بزرگ‌ترین مصرف کننده‌ های برق کشور مراکز مخابراتی است و با توجه به اینکه حقوق و دستمزد ۲۰ تا ۲۵ درصد قانون کار افزایش یافته، نزدیک به ۹۰ درصد هزینه‌ های جاری شرکت مخابرات مربوط به نیروی انسانی است.

آذری نصرآبادی، با اشاره به تطبیق درآمد تلفن ثابت با شاخص تورمی، گفت: ۱۲ سال تعرفه های مخابرات در تلفن ثابت تغییر نکرده و گران نشده است و با اینکه از این دولت کلی طلب داریم، اما ارتباطات را قطع نکردیم چون ارتباط باید تداوم داشته باشد.

هیچ افزایش تعرفه ای در تلفن ثابت نداشتیم

وی افزود: در تمام دوران دولت های گذشته تعرفه های تلفن ثابت تغییر نکرده و قطعا کسی با این شرایط حاضر به سرمایه گذاری در این بخش خصوصی نیست و تلفن ثابت را فقط مخابرات ارائه می دهد.

مدیر مخابرات کرمان، اضافه کرد: حداقل ۲۰ تا ۲۵ درصد دستمزد قانون کار رشد یافته و قیمت اجناس افزایش یافته، اما ۱۲ سال تعرفه مخابرات تغییر نیافته است.

بدون ICT نمی توان درآمد کشور را بالا برد

آذری نصرآبادی، اذعان داشت: اگر قرار باشد تغییر اساسی در درآمدهای کشور صورت بگیرد، بدون توجه به نقش ICT امکان ندارد.

وی اضافه کرد: داشتن سرویس های مبتنی بر خدمات غیرحضوری و الکترونیک در کشور مستلزم این است، که زیرساخت های ارتباطی کشور خوب باشد، که اکنون اینگونه نیست.

مدیر مخابرات منطقه کرمان با بیان اینکه مشتریان ما به کیفیت و کمیت خدمات صنعت مخابرات حساس هستند و سیستم های مخابراتی و ارتباطی پیشران توسعه کشور قرار گرفته، بیان کرد: در دنیا سرمایه گذاری کمتر با بهره وری و درآمد بالاتر مدنظر است، که باید با محوریت ICT باشد و فعالیت های با بستر الکترونیک در این زمینه می تواند هزینه ها را کاهش و سود و فروش را افزایش بدهد.

لزوم حمایت و توجه به شرکت مخابرات

آذری نصرآبادی، با اشاره به اینکه نزدیک به ۹۰ درصد هزینه های جاری شرکت مخابرات مربوط به نیروی انسانی است، خواستار حمایت و توجه به شرکت مخابرات شد و افزود: میانگین هزینه ایجاد و راه اندازی یک خط تلفن ثابت حدود ۶ میلیون تومان است و با توجه به مکان این هزینه متغییر است، در حالی که مشترکین ۲۰۰ هزار تومان و به صورت اقساطی می پردازند.

وی با اشاره به تعریف بسته های مکالمه برای خطوط تلفن ثابت، گفت: برای همه مراکز استان با ۱۵ هزار تومان بسته مکالمه ویژه مشترکان صادر شده، که این بسته شامل ۳۳۳۳ دقیقه مکالمه و در سیر شهرها ۲۶۶۶ دقیقه مکالمه به مبلغ ۱۰ هزار تومان است.

توسعه اینترنت 5G نیازمند تجهیزات و همکاری مردم

سرپرست مخابرات منطقه کرمان با اشاره به برنامه اپراتورها از جمله همراه اول در برنامه امسال اضافه کرد: مراکز استان ها بایستی امسال حداقل یک سایت نسل پنجم اینترنت همراه احداث کنند؛ ممکن است این سایت روی دکل های موجود باشد و ارتباطی به همکاری شهرداری ها ندارد.

آذری نصرآبادی، ادامه داد: طراحی ۵G برای پوشش کل شهر کرمان هنوز انجام نشده و مشکل اصلی ما تامین تجهیزات است.

وی، خاطرنشان کرد: اینترنت نسل پنجم وابسته به مسائل بسیاری است، اما در بخش تلفن همراه به همکاری مردم و تجهیزات نیاز داریم.

مدیر مخابرات کرمان، ابراز داشت: توسعه به صورت فیبر نوری است و دیگر کابل مسی نمی بریم؛ توسعه مقدماتی دارد و مقدمه آن پول است.

آذری نصرآبادی، گفت: با وجود تحریم ها دکل های بسیاری احداث کرده ایم، اما بهره برداری از آنها به علت نداشتن تجهیزات انجام نمی شود و در این زمینه تامین تجهیزات قطره چکانی است.

وی اظهار داشت: حجم ترافیک مصرفی مردم افزایش یافته و وضعیت کنونی جوابگو نیست و باید سایت اضافه کنیم و جهت اجرای طرح فیبر نوری در محدوده مشخص شده توسط واحد فنی زمین به ما داده شود و مصوبه قانونی داریم که تمام دستگاه‌ های دولتی و موسسات عمومی و غیردولتی باید فضا را برای ایجاد سایت تلفن همراه در اختیار قرار بدهند و مردم نیز باید همکاری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha