نرخ جدید ذخیره سازی گندم اعلام شد

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، نرخ جدید ذخیره سازی گندم در سال ۱۴۰۱ اعلام شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت (طبنا) زنجان ، ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: کارمزد ماهیانه ذخیره سازی گندم در مراکز بخش خصوصی از تاریخ ۱ فروردین ۱۴۰۱ بر اساس رتبه بندی درجه یک و دو جهت اجرا ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: کارمزد ذخیره سازی گندم اعم از کارخانه و غیرکارخانه با رتبه درجه یک برای سیلوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم ۱۴۱ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم ۱۳۸ ریال و با رتبه درجه دو برای سلیوهای بتنی به ازای هر کیلوگرم ۱۲۶ریال و برای سیلوهای فلزی به ازای هر کیلوگرم ۱۲۳ ریال در نظر گرفته شده است.

مدیرکل غله وخدمات بازرگانی استان زنجان: با بیان اینکه نرخ سیلوهای بتنی و فلزی در کارخانجات و غیر کارخانجات بر حسب نوع سازه یکسان در نظر گرفته شده است افزود: هرگونه تغییر کارمزد ذخیره سازی در انبار نسبت به سال ۱۴۰۰ منوط به افزایش و اعلام سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان می باشد.

زمانی خاطرنشان کرد : استان زنجان با دارا بودن ظرفیت ذخیره‌سازی گندم به میزان بیش از ۵۰۰ هزارتن توسط مراکز ملکی و خصوصی، یکی از مهم ترین ذخایر کالاهای اساسی در استان به عنوان اصلی‌ترین زیرساخت‌ مؤثر در تأمین امنیت پایدار غذایی را در اختیار دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت موجود ذخیره‌سازی در قالب ۱۶ مرکز استاندارد و نیمه مکانیزه ذخیره گندم در قالب سیلوهای فلزی و بتنی و انبارهای مکانیزه با امکان نگهداری بلندمدت و کوتاه‌مدت است.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به مصرف گندم استان زنجان به میزان حدود ۱۵۰هزارتن در هر سال، ظرفیت خالی ذخیره‌سازی می‌تواند با واردات موقت گندم و ایفای نقش پایانه‌ای برای تبادل منطقه‌ای این محصول استراتژیک، ضمن ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های جدید شغلی و اشتغال‌زایی را نیز برای استان به همراه داشته باشد.

زمانی خاطرنشان کرد: جهت تامین امنیت غذایی پایدار و تسریع در امر تولید آرد استان زنجان، نیمی از گندم ذخیره سازی شده در سیلوهای کارخانجات آردسازی استان زنجان نگهداری می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha