روحیه داوطلبی و تلاش‌های جهادی سرمایه بزرگ هلال احمر است

رئیس جمعیت هلال احمر کشور با استاندار گلستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از گرگان؛ دکتر کولیوند در این دیدار صمیمی خطاب به استاندار گلستان گفت: شناخت اندک از تغییرات اقلیمی باعث شده آسیب ها و خسارات جدی ببینیم، دغدغه و حس مسئولیت پذیری و دلسوزی شما قابل لمس است و قطعا در جلسات مدیریت بحران مطرح و پیگیری خواهیم کرد. در خصوص بالگردها تعدادی از ۲۴ بالگرد هلال احمر زمین گیر شده و برگرداندن آن هزینه تعمیرات زیادی دارد و در خصوص اطفای حریق هرچند ما در کنار دستگاه های ذیربط هستیم اما تلاشمان برای خدمت به مردم ادامه خواهیم داد.

رئیس جمعیت هلال احمر افزود: در ۱۰ استان کشور آموزش های داوطلب آماده در روزهای سخت به اعضای جوان در حال انجام و روحیه داوطلبی و تلاش جهادی در اعضا تقویت شده است. در زلزله خوی با پس لرزه های متعدد و ایجاد ترس و دلهره در مردم شاهد تلاش تیم های سحر برای برگرداندن آرامش و تاب آوری آن ها بودیم.

وی در خصوص فعال شدن مجدد کارخانه تولید روغن زیتون در بندرگز گفت این کارخانه با زحمت نیروهای این استان فعال شده مالکیت آن به همین استان واگذار کردیم، نگاه ما به گلستان مثبت است امیدواریم به زودی شاهد بالندگی این استان باشیم و هرچه توان داریم برای توسعه هلال احمر در استان نیاز است انجام می دهیم.

روحیه داوطلبی و تلاش‌های جهادی سرمایه بزرگ هلال احمر است

استاندار گلستان هم به تاب آوری و ظرفیت بالای مردم استان به عنوان رنگین کمان اقوام اشاره کرد و گفت: گلستان از لحاظ مواهب طبیعی جزو ۱۰ استان کشور است اما از لحاظ توسعه جزو ۴ استان آخر است و ما به دنبال جبران این عقب ماندگی ریشه ای هستیم.

دکتر زنگانه افزود: برخی نقاط حادثه خیز استان از نظر حوادث ترافیکی و سیلاب ها زایده همین عقب ماندگی تاریخی است و اگر با وضعیت کنونی رودخانه ها سیلی جاری شود خسارات آن چندین برابر سیل ۹۸ خواهیم بود.

وی همچنین از دکتر کولیوند خواهان پیگیری امورات استان در هیات دولت و ستاد مدیریت بحران کشور در حوزه های مرتبط با حوادث گفت: در بحث تغییرات اقلیمی تهدید بزرگ استان خشک شدن خلیج گرگان است که اگر این اتفاق بیفتد جنگل های هیرکانی، محیط زیست و سلامت استان با خطر جدی نابودی مواجه خواهد شد. همچنین بالگرد امدادی شرق استان از نیازهای این استان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha