بسبج افتخاری برای کشور و نسل های آینده است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه کرمان در خطبه های نماز جمعه این هفته کرمان به مناسبت هفته بسیج، اظهار داشت: هدف بسیج تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام است. بسیج امروز افتخار کشور ماست و برای نسل های آینده نیز، افتخار بزرگی است. 

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ حجت‌ الاسلام حسن علیدادی‌ سلیمانی، در خطبه‌ های نماز جمعه این هفته کرمان با توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: در دنیا جاذبه های فراوانی وجود دارد و همانگونه که امام علی(ع) فرموده‌اند؛ باید مراقب بود تا فریفته جاذبه دنیا نشویم زیرا دنیای حرام فروغی ندارد.

وی افزود: اگر بخواهیم به دنیا توجه کنیم، باید به دنیای حلال روی آوریم و متوجه باشیم که مورد حساب قرار خواهیم گرفت.، بنابراین تمام زوایای تقوای الهی در زندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی‌ فقیه در استان با اشاره به موضوع اختیار و بیان اینکه اصولی برای هدایت انسان‌ ها به سعادت وجود دارد و همچنین اصولی برای انحراف انسان وجود دارد که باید آنها را ترک کرد، ادامه داد: برای موفقیت و طی کردن مسیر رضایت حق باید توجه داشت تا در سه میدان ایمان، اخلاق مبتنی بر دین و میدان عمل مراقبت داشته باشیم.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، تصریح کرد: افراد در جامعه ایمانی باید مراقب هم باشند و یکدیگر را به صبر در برابر گناه و معصیت، انحرافات، مصیبت‌ ها، مشکلات و صبر در برابر گرفتاری ها توصیه کنند و این توصیه به صبر باید تبدیل به یک جریان عمومی شود، در نتیجه پیشرفت برای جلب رضایت خداوند بیشتر می‌ شود.

وی با بیان اینکه اگر فعل بد تکرار شود تبدیل به عادت می‌ شود، افزود: عادت شدن افعال بد سبب می‌ شود افراد از کارهای بد خود شرمنده نباشند، که نمونه‌ های آن در تاریخ بسیار است، که حجاج نمونه این افراد است.

خطیب نماز جمعه کرمان، با تأکید بر اینکه قلب سلیم در نتیجه نیت پاک و طاهر ایجاد می‌ شود، گفت: ایمان درست اخلاق دینی را تضمین می‌ کند و در رفتار انسان جلوه می‌ کند. همه ما باید از قوه اختیار خود برای رسیدن به قلب سلیم و جلب رضایت خداوند تلاش کنیم.

حجت‌ الاسلام علیدادی‌ سلیمانی با گرامیداشت روز نیروی دریایی گفت: این نیرو امروز در اوج اقتدار است و در کارنامه درخشان خود حرکت‌ های ارزشی فراوانی دارد و دریای کشور را به بهترین شکل ممکن محافظت می‌ کند.

وی همچنین در ادامه سخنان خود روز پرستار را نیز گرامی داشت و ادامه داد: این روز را به همه کادر درمان بویژه افرادی که در دوران سخت کرونا در کنار مردم ایستادند و بعضی از آنان جان خود را از دست دادند تا به مردم خود کمک کنند، تبریک می گویم.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، با اشاره به سالروز شهادت شهید مدرس و روز مجلس گفت: شهید مدرس چهره کم‌ نظیری در مبارزه با استکبار و استعمار و در بصیرت و آگاهی بود و نمایندگان باید مدرس‌ وار مراقب هوی و هوس‌ باشند، برای خدا حرف بزنند و برای خدا حرکت کنند و مجلس انقلابی در همه حوزه‌ ها انقلابی عمل کند.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، با تبریک سالروز تشکیل بسیج مستضعفین، اظهار کرد: بسیج هدف مشخصی دارد و آن تحقق آرمان های نظام جمهوری اسلامی و اسلام است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه هدف بسیج تحقق آرمان های نظام مقدس جمهوری اسلامی و اسلام است گفت: بسیج امروز افتخار کشور ماست و برای نسل های آینده نیز، افتخار بزرگی است.

وی افزود: بسیج عصاره توده‌ های مردم است که ویژگی‌ هایی دارد، بسیج، دین را خوب می‌ شناسد و تفکر بسیجی در خدمت دیانت است؛ قلب آن برای مکتب و دین می‌ تپد و در این مسیر دچار سهو و خطا نمی‌ شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان، تأکید بر اینکه بسیج در خط مقدم احکام اسلام را پیاده می‌ کند، عنوان کرد: مردم محوری از دیگر ویژگی‌ های بسیج است. بسیج حلقه وصل مردم و نیروهای مسلح و مطیع رهبری است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی همچنین با بیان اینکه بسیج حلقه وصل مردم و نیروهای مسلح است ادامه داد: بسیج مطیع رهبری و اطاعت از امام جامعه از ویژگی های بارز بسیج است.

حجت الاسلام علیدادی سلیمانی بیان کرد: بسیج تابع اجرایی شدن احکام اسلامی در همه رده هاست و خودش نیز در خط مقدم، احکام اسلام را پیاده می کند.

حجت الاسلام علیداد سلیمانی، اطاعت از امام جامعه را از دیگر ویژگی‌ های بارز بسیج برشمرد و گفت: بسیج در تمامی صحنه‌ ها کلام امام را مورد توجه دارد. بسیج به هر حزب و گروهی به اندازه‌ ای توجه دارد که در مسیر ولایت باشد.

وی با اشاره به اینکه بسیج حب و بغض خود را با کلام ولایت تنظیم می کند و با هر حزب و گروهی به اندازه ای همکاری دارد که در مسیر ولایت باشد، اظهار داشت: بسیج مراقب و مواظب است تا فرامین رهبری جامعه کامل پیاده شود.

وی با بیان اینکه بسیج عمل‌ گرا است و شعارگرا نیست، تاکید کرد: بسیج فدایی مردم است و جان خود را برای مردم فدا می‌ کند، که نمونه آن در حوادث اخیر قابل مشاهده است.

وی با اشاره به مکتب محوری بسیج، افزود: بسیج دین را خوب می شناسد، تفکر بسیجی تفکر در خدمت دیانت است و قلب آن برای مکتب و دین می تپد و در این مسیر دچار سهو و خطا نمی شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان؛ بصیرت عمیق، جریان‌ شناسی، دشمن شناسی، زمان شناسی قوی و فتنه شناسی را از دیگر ویژگی‌ های نام برد.

وی با بیان ویژگی فتنه شناسی بسبج، گفت: بسیج مراقب است که فتنه‌ ای در کشور تبدیل به جریان نشود، زیرا فتنه باید زود خاموش شود.

وی گفت: قطب و مدار فتنه چند وقت قبل، خیلی زود مشخص شد؛ آمریکا و کشورهایی که حامی استکبار هستند، رسما اعلام کردند و این موارد در اسناد تاریخ باقی خواهد ماند.

بسیج در اوج اخلاص نسبت به خداوند قرار دارد و جنس لشکر بسیج همان جنس لشکر عاشورا، لشکر بدر و همان لشکر پیامبر اسلام(ص) است.

امام جمعه کرمان ضمن بیان اینکه مردم محوری را از دیگر شاخصه های بسیج دانست گفت: بسیج از توده های مختلف مردم شکل گرفته است و مردم زمانی بخواهند قدرت خود را نشان دهند، در قالب بسیج این اقدام را انجام می دهند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تاکید کرد: بسیج فتنه شناس است و در اوج اخلاص با خداوند است که جنس آن همان جنس لشکر عاشورا، لشکر بدر و همان لشکر در اطراف نبی مکرم اسلام (ص) است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha