ظرفیت بالقوه استان کرمان در صادرات دام زنده و فرآورده های دامی

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان از صادرات دام زنده، فرآورده های خام و آلایش دامی پش از اخذ مجوز های بهداشتی لازم از اداره کل دامپزشکی استان کرمان به کشورهای دیگر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر علیرضا سلطانی، گفت: استان کرمان به صورت بالقوه توانایی صادرات انواع دام و طیور زنده و فرآورده های خام دامی را به کشورهای مختلف دارد و این موضوع تاثیر به سزایی در رونق اقتصادی استان بخصوص واحدهای مرغداری و دامداری و صنایع وابسته آن دارد.

وی ارز آوری ایجاد شده از این طریق را در رشد اقتصادی کشور و استان تاثیرگذار دانست و افزود: ارزآوری ایجاد شده از این طریق موجبات رشد و بالندگی صنعت دام و طیور کشور و استان را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه اقدامات بهداشتی در خصوص محموله های صادراتی طبق دستورالعمل های بهداشتی_قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور انجام پذیرفته است، اظهار داشت: برای صادرات محموله‌های مذکور، تعداد ۱۴ گواهی حمل بهداشتی صادراتی از ابتدای امسال تا کنون صادر شده است.

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان کرمان اظهار امیدواری کرد: با ارتقای سطح بهداشتی واحدهای دامی و مراکز فرآوری فراورده های خام دامی در سطح استان امکان صادرات دیگر محصولات نیز از مبدا استان کرمان فراهم گردد.

دکتر سلطانی گفت: ۱۵۰ راس شتر زنده؛ ۱۳۰ تن پنجه و پای مرغ و همچنین ۴۷ تن آلایش دامی پس از اخذ مجوزهای بهداشتی لازم از ابتدای سال جاری تاکنون از این اداره کل به کشورهای دیگر صادر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha