نگاه متکی بر بیگانه بدهی ۱۴۰۰ همتی روی دست کشور گذاشت

رییس سازمان برنامه و بودجه گفت: هرجا تفکر بسیجی حاکم بود، برای کشورعزت و پیشرفت حاصل شد و هرجا تفکر لیبرال و نگاه به بیرون مبنا بود،جز عقبگرد نتیجه ای برای جامعه به دست نیامد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت به نقل از سازمان برنامه و بودجه سید مسعود میرکاظمی در جمع بسیجیان سازمان و مراسم پاسداشت جانبازان مدافع امنیت با اشاره به ۲۲۰ هزار شهید دوران دفاع مقدس،افزود: چیزی که امروز به عنوان دستاورد آزادی به دست آمده حاصل تلاش و مجاهدت های شهدا و ایثارگران گرانقدر کشور است.
وی با یادآوری یاد و خاطره۱۷ هزار شهید ترور در کشور گفت: منافقین ناجوانمردانه زنان و مردان را در کوچه و خیابان به شهادت رساندند و امروز هم در سایه کشورهای استعمارگر به نام حقوق بشر همان مسیر را ادامه می دهند.
معاون رئیس جمهور با بیان اینکه امروزه بسیج به یک درخت تنومند تبدیل شده است،افزود: امروز تفکر بسیج در تمام صحنه های مقاومت در سطح بین المللی اثرگذار است.
رئیس سازمان برنامه و بودجه تصریح کرد: بسیج باعث شده برخی از گروه های مقاومت بتوانند به تنهایی در مقابل جهان کفر ایستادگی کنند و رژیم صهیونیستی که کشورهای عربی نتوانستند شش روز در برابرش مقاومت کنند امروز در مقابل گروه حزب الله سر خم کرده اند.
میرکاظمی با بیان اینکه گروه حزب الله یک گروه بسیجی و مقاومتی است تصریح کرد: قدرت مقاومت در حال توسعه است و خواب را از چشمان دشمنان گرفته است.
معاون رئیس جمهور با اشاره به فرمان تشکیل بسیج مستضعفان در اوایل انقلاب گفت: برخی آن زمان گفتند حالا که ارتش و سپاه وجود دارد بسیج را برای چه تشکیل می دهید؟ اما امروز برکات تدابیری که حضرت امام(ره) داشتند را به وضوح می بینیم.
وی افزود: اقتدار، آزادی و عزت موجود در کشور در سایه تدابیر امام(ره) و مقام معظم رهبری است که مسیر امام (ره)را به حق ادامه و این درخت را بارور کردند.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به اقتدار کشور در حوزه های دفاعی گفت: در هر حوزه ای روحیه بسیجی وجود داشته کارساز بوده و هرجایی فاقد این روحیه بوده نه تنها پیشرفت نبوده بلکه پسرفت نیز رخ داده است. بنابراین باید این روحیه حفظ ارتقا و گسترده تر شود.


روحیه بسیجی در مقابل روحیه وابسته قرار دارد


میرکاظمی با بیان اینکه بسیج میوه ها و اثرات فراوانی برای کشور داشته است افزود: بسیج حلال و کمک‌یار مشکلات مردم بوده و هر روز قوی تر از گذشته ظاهر می شود.
وی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی در مقابل روحیه وابسته قرار دارد گفت: بسیاری از مشکلات کشور ناشی از روحیه غفلت و توجه نداشتن به ظرفیت های انقلاب است به طوری که غفلت از ظرفیت های کشور در ۸ سال گذشته باعث شد از حدود ۲۹۰۰ همت مصرف شده ۱۴۰۰ همت آن بدهی باشد که این بدهی به گردن دولت سیزدهم افتاده است.
وی افزود: در مقابل هر جا روحیه بسیجی و انقلابی بوده کشور را سرآمد و به آن عزت داده که این تفاوت بین نگاه بسیجی و تفکر لیبرالی است.
معاون رئیس جمهور در ادامه با اشاره حوادث اخیر در کشور گفت: جذب همه جوانهای کشور در بسیج وظیفه همگانی است زیرا اگر نتوانیم جوانهای کشور را جذب کنیم دشمنان این جوانان را جذب خواهند کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه دامنه بسیج باید گسترده تر شود گفت: دشمنان حملات فکری گسترده ای بر علیه جوانان شروع کرده اند و دهها و صدها کانال تلویزیونی سیاه نمایی و ایده های شان را پمپاز می کنند.
سکوت برخی سیاسیون در مورد حوادث اخیر
معاون رئیس جمهور با اشاره به سکوت برخی از سیاسیون در مورد حوادث اخیر گفت: متاسفانه برخی از بد سلیقه های سیاسی به این موضوع دامن می زنند. هرچند از دیدگاه خودشان به دنبال اهداف سیاسی خود هستند ولی در عمل به کشور آسیب می زنند.
میرکاظمی با تاکید بر ضرورت تبیین دستاوردهای کشور برای جوانان گفت: امروز وقتی به برخی گفته می شود که ایران قدرت بین المللی و نظامی است بر اثر تبلیغات سوء باور نمی کنند، در حالی که در جلسات خصوصی که مسئولین کشورهای دیگر حضور دارند بدون استثنا می گویند ایران یک قدرت بین المللی است.
شیوه های شهید سلیمانی در جذب حداکثری جوانان
وی با اشاره به شیوه های شهید سلیمانی در جذب حداکثری جوانان گفت: همین جوانهایی که نمی دانند برای چه چیزی در خیابان می آیند و نمی‌دانند از چه کسی دستور می گیرد را می توان با هدایت درست و روشنگری صحیح جذب کرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه برنامه ریزی برای جوان ها در همه ابعاد ضروری است ادامه داد: در عین حال که باید با اشرار مقابله کرد در همان حال باید در مقابل ذهنیت سازی اشتباه برای جوانان ایستادگی کرد.
میرکاظمی افزود: هر چند تعداد جوانهایی که بیرون هستند زیاد نیست ولی نباید غفلت شود و مسیر باز بماند.
روحیه ما می توانیم اکسیر قدرتمند و حلال مشکلات
وی با تاکید بر ضررت جهاد تبیین توسط بسیجیان افزود: خط کشی بین جوانها صورت نگیرد و فرهنگ بسیج گسترده و دامنه آن باز شود.
رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه روحیه ما می توانیم اکسیر قدرتمند و حلال مشکلات است افزود: نیروی های تحصیلکرده و با اراده فراوانی وجود دارد که با روحیه "ما می توانیم"، می توانند تحول بزرگی در کشور ایجاد کنند.
گفتنی است در این مراسم که با حضور اعضا بسیج سازمان برنامه و بودجه برگزار شد از امیر حسین درویشی به نمایندگی از جانبازان مدافع امنیت تقدیر و قدردانی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha