آغاز طرح کشت قراردادی گندم در استان زنجان + لینک دانلود نرم افزار

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: کشت قراردادی گندم آبی سال زراعی ۱۴۰۲–۱۴۰۱ با تصویب شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی در استان زنجان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) زنجان؛ولی اله زمانی در تشریح جزئیات این خبر، اظهار کرد: اجرای طرح کشت قراردادی گندم در بیش از ۱۸هزار و ۵۰۰ هکتار با حدود ۲ هزار کشاورز در قالب این طرح بیش از ۸۰ هزارتن گندم از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی عنوان کرد: عقد قرارداد با کشاورزان از طریق بستر نرم افزاری (پلتفرم) طراحی شده توسط شرکت ارتباطات سیار ایران به صورت مستقیم ما بین کشاورز با اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان صورت می گیرد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان بیان کرد : کشاورزان در مرحله اول میبایست با مراجعه به مرکز جهاد کشاورزی در سامانه پهنه بندی و مدیریت داده‌های کشاورزی، اطلاعات خود را در سال زراعی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ثبت کنند و با نصب برنامه کاربردی کشاورزی قراردادی با استفاده از گوشی های تلفن همراه هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، بر اساس کد ملی و شماره همراه اول متعلق به خود از طریق نشانی GTC.ir قابل دسترس می باشد.

زمانی خاطر نشان کرد: کشاورزان پس از عقد قرارداد توسط برنامه کاربردی و ارجاع قرارداد به بانک، می توانند به ازای هر هکتار ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان از تسهیلات بانک کشاورزی استفاده کنند.

وی تصریح کرد: کشاورزانی که قبلا اقدام به کشت محصول گندم آبی نموده باشند و هم اکنون نسبت به انعقاد قرارداد کشاورزی گندم اقدام و تایید نمایند، در زمان بازدید فقط کود پتاسه به میزان تخصیص سازمان جهاد کشاورزی استان و حواله کشاورز، صادره توسط مراکز خدمات پس از تائید استعلام دریافتی توسط کارگزار از پنجره واحد کشاورزی، تحویل کشاورز خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه خرید محصول و پرداخت به موقع وجه محصول خریداری شده به تولیدکنندگان طبق قرارداد امکان پذیر است، گفت: یکی دیگر از مزایای کشت قراردادی، پرداخت کرایه حمل گندم به کشاورزان از مزرعه تا مراکز تحویل گیری می باشد.

زمانی با اشاره به اینکه محصول گندم آبی توسط صندوق بیمه کشاورزی، بیمه می‌شود اظهارکرد: کلیه کشاورزان دارای بیمه نامه فعال و یا فاقد بیمه نامه در سالجاری به شرط ارسال قرارداد منعقده بین زارع و مجری کشاورزی قراردادی از طریق بستر الکترونیکی، به تاریخ و میزان سطوح قید شده در قرارداد، بیمه نامه با ۲۰ درصد تخفیف جدید صادر خواهد شد.

وی تاکید کرد: اگر کشاورزان توصیه‌های کارشناسان جهاد کشاورزی را عملیاتی کنند به طور حتم تنش‌های خشکسالی را به گونه‌ای خواهیم گذراند که هم کشاورزی استان را به صورت اقتصادی داشته باشیم و هم بهره وری را افزایش بدهیم.

لینک دانلود نرم افزار و راهنمای طرح کشت قرادادی گندم آبی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا راستگو IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۵
    0 0
    طرح خیلی خوبی است
  • محبوب جوادزاده ایشگه سوئی IR ۲۲:۱۰ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۷
    0 0
    فروش گندم