توسعه فضای مجازی باید با رعایت استقلال و امنیت باشد

دبیر شورای عالی فضای مجازی، گفت: توسعه فضای مجازی کشور در تمام حوزه‌ ها با رعایت استقلال و امنیت است و شاخص‌ های توسعه فضای مجازی ما از لحاظ ضریب نفوذ، استطاعت پذیری مردم و استفاده از ظرفیت‌های خوب است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سیدابوالحسن فیروزآبادی ۶ آذر ماه در جلسه شورای فضای مجازی استان کرمان، مهمترین خصیصه فضای مجازی را قدرت نرم آن در ابعاد بزرگ دانست و گفت: فضای مجازی دارای سه ویژگی پدیده‌ اجتماعی، اقتصادی و مبتنی بر فناوری است.

وی افزود: توسعه فضای مجازی باید با رعایت استقلال و امنیت باشد، همچنین نظام اداری باید به شفافیت باور داشته باشد و قلمروهای محتوایی فضای مجازی را باید غنا ببخشیم.

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: توسعه فناوری فضای مجازی در استان به دلیل نیروی انسانی مناسب، دانشگاه‌ ها و کمبودهایی چون منابع آبی باید در اولویت قرار گیرد و مورد حمایت باشد.

فیروزآبادی، تصریح کرد: قدرت دولت‌ ها عموما سخت است، اما در فضای مجازی ما با یک قدرت سرکش نرم اجتماعی مواجه هستیم که به صورت جهانی کار می‌ کند و تلاش دارند قائده‌ پذیر نشوند.

فیروزآبادی، عنوان کرد: فضای مجازی را در امتداد فضای فیزیکی می‌ دانیم، که بعضا در برخی از حوزه‌ ها بزرگتر و بیشتر است. ما با جامعه‌ ای مواجه هستیم که همه می‌ توانند پیام خود را به صورت ارزان تولید و پخش کنند.

وی تصریح کرد: مردم به طور وسیع و دائم در حال قضاوت حکومت هستند، حتی اگر صلاحیت تخصصی آن را نداشته باشند، بنابراین متولیان امور و مسئولان وظیفه دارند مردم را در تصمیمات خود مدنظر قرار دهند.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی، اظهار داشت: نمی‌ توانیم راجع به روایت‌ ها سکوت کنیم و کار حساس و مهم حکومتداران در شرایط کنونی، روایت اول است.

فیروزآبادی گفت: نظام اداری باید مسئولیت‌ پذیر بوده و به شفافیت باور عمیق داشته باشد. نظام اداری باید یاد بگیرد که به فوریت پاسخ دهد و پنهان‌ کاری را کنار بگذارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی بر دوش مردم و با خون شهدا خلقه شده و حیات آن مبتنی بر فداکاری است و ما نمی‌ توانیم از منشا قدرت نرم و سخت نظام غافل شویم.

رئیس شورای عالی فضای مجازی، ادامه داد: با سکوت شاهد خواهیم بود که برخی معارضان بزرگتر از اندازه واقعی خود هستند. طبق جهاد تبیین مورد تاکید رهبر معظم انقلاب، تولید محتوا در فضای مجازی را به عنوان وظیفه ملی و شرعی تلقین کنیم.

فیروزآبادی، دفاع از هویت و داشتن قلمرو محتوایی در فضای مجازی را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید قلمروهای محتوایی، اطلاعاتی و آموزشی خود را در فضای مجازی غنا ببخشیم.

وی به مبحث پاسخگویی به اخبار جعلی پرداخت و ابراز داشت: پاسخگویی در فضای مجازی باید ساماندهی شود. سواد استفاده از فضای مجای را باید داشته باشیم.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی با اشاره به مباحث مطرح در مورد بسته شدن فضای مجازی و اختلال در اقتصاد دیجیتال، بیان کرد: اگر در جمهوری اسلامی فضای مجازی توسعه یافته با اراده حکومت اسلامی بوده و در حوزه زیرساخت های ارتباطی و اطلاعی از کشورهای توسعه یافته هستیم.

فیروزآبادی اظهار کرد: در حوزه اقتصاد دیجیتال جزو کشورهای توسعه یافته هستیم و قطعا این مسئله خارج از اراده جمهوری اسلامی ایران و شورای عالی فضای مجازی کشور نبوده است.

وی تصریح کرد: توسعه فضای مجازی کشور در تمام حوزه‌ ها با رعایت استقلال و امنیت است و شاخص‌ های توسعه فضای مجازی ما از لحاظ ضریب نفوذ، استطاعت پذیری مردم و استفاده از ظرفیت‌ها خوب است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی، ابراز داشت: اینکه بگوییم به دلیل محدودیت دو پلتفرم، اقتصاد دیجیتال مختل شده، جفا به کشور و توانایی‌ های ملت است.

فیروزآبادی اذعان داست: مصوبات شورای عالی فضای مجازی و اسناد همه نشان می‌دهد که به دنبال و طرفدار استفاده از مزایای تکنولوژی برای داشتن زندگی باعزت و مرفه هستیم.

وی تاکید کرد: توسعه فناوری فضای مجازی در استان به دلیل نیروی انسانی مناسب، دانشگاه‌ها و کمبودهایی چون منابع آبی باید در اولویت قرار گیرد و مورد حمایت باشد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی خاطرنشان کرد: در دولت سیزدهم و شورای عالی فضای مجازی، توجه به توسعه اقتصاد دیجیتال در راس برنامه‌ ها است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha