برگزاری پنجمین اردوی منطقه ای دادرس در کرمان /آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته

معاون دانشجویی و جوانان هلال احمر در آیین افتتاح پنجمین اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته در کرمان گفت: در اولین گام ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته با آموزه‌های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا می‌ شوند.

آموزش ۱۶۰۰ فرمانده پیشرفته دادرس در کرمان

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) و به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان کرمان؛ دکتر سید علی منیری، در آیین افتتاح پنجمین اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته در کرمان گفت: در اولین گام ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته با آموزه های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا، می‌ شوند.

وی با اشاره به اهمیت حضور تیم های دادرس پیشرفته در امدادرسانی حوادث، افزود: جوانان آینده سازان و آینده پروران کشور هستند.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر، تصریح کرد: پرچم خدمت رسانی در سایه اعتلای شخصیت جوانان و سازمان جوانان در قالب اجرای برنامه‌ های فرهنگی و اجتماعی در جمعیت هلال احمر در اهتزاز است.

منیری، با اشاره به اهمیت نجات جان انسان‌ ها، عنوان کرد: دوره آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته با همکاری سازمان امداد و نجات و معاونت آموزش، پژوهش و فناوری و سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در حال برگزاری است.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

وی، با اشاره به اجرای ۲ اردوی آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته به میزبانی استان‌ های آذربایجان شرقی و گلستان خاطرنشان کرد: با آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در گام اول و پس از تشکیل تیم های ۱۴ نفره؛ در گام دوم قریب به ۲۰ هزار عضو جوان با آموزه های اسکان و تغذیه اضطراری آشنا خواهند شد.

معاون دانشجویی و جوانان جمعیت هلال احمر، با اشاره به تعدد وقوع حوادث سخت و طبیعی از قبیل سیل و زلزله‌ در کشور خاطرنشان کرد: فلسفه تشکیل تیم های دادرس نشأت گرفته از نگاه کارشناسی و آسیب شناسی به حوادث و عملیات های امدادی است.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

منیری، با بیان اینکه اسکان اضطراری و نصب چادرها در حوادث بسیار حائز اهمیت است، اظهار کرد: افزایش و توانمندسازی تیم های اسکان اضطراری جوانان از اهداف برگزاری این دوره‌ های آموزشی است.

وی اذعان کرد: فرماندهان دادرس پیشرفته پس از قبولی در این دوره با کسب گواهینامه از سوی معاونت آموزش، پژوهش و فناوری در سامانه امدادیار سازمان امداد و نجات در رسته اسکان اضطراری ثبت خواهند شد.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

این مقام مسئول در هلال احمر ادامه افزود: فرماندهان تیم دادرس پیشرفته در زمان امدادرسانی حوادث با فراخوان سازمان امداد و نجات در مناطق حادثه دیده مستقر و عملیات برپایی چادرهای اسکان اضطراری بر عهده خواهند گرفت.

منیری در پایان اظهار امیدواری کرد: اعضای جوانان به مرتبه ای خواهند رسید، که در حوزه آسیب های اجتماعی، حوادث طبیعی، مسائل و مشکلات تفکری و اخلاقی نجات غریق شوند.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

جوانان؛ قطب مهم جمعیت هلال احمر هستند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان در پنجمین آیین افتتاحیه اردوی منطقه ای آموزشی فرماندهان دادرس پیشرفته بیان کرد: اعضای جوانان قطب بسیار مهم عرصه های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام المنفعه هستند.

رضا فلاح با اشاره به اینکه سازمان جوانان جمعیت هلال احمر، بهترین ظرفیت برای ایفای نقش اجتماعی جوانان است، افزود: اعضای جوانان قطب بسیار مهم عرصه های فرهنگی، اجتماعی، بشردوستانه و عام المنفعه هستند.

 برگزاری پنجمین اردوی منطقه ای دادرس در کرمان /آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان کرمان، تصریح کرد: اعضای سازمان جوانان همیشه در عرصه های سخت در حوادث و حتی در زمان اپیدمی بیماری کرونا، دوشادوش کادر سلامت و نیروهای جهادی مشارکت جدی داشتند.

فلاح خاطرنشان کرد: از غربالگری و تب سنجی مسافران در ورودی استان، اجرای طرح حاج قاسم سلیمانی، آمران سلامت، ناظران سلامت تا مرحله واکسیناسیون شهروندان توسط اعضای جوانان صورت گرفته است.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

وی با اشاره به اینکه سرمایه های اجتماعی یکی از مهمترین مولفه ها در نظام توسعه هر کشوری به شمار می رود، اظهار کرد: این مهم در همه فرآیندهای آموزشی، اجتماعی و فرهنگی تاثیرگذار است.

این مقام مسئول با اشاره به بهره گیری از توان و ظرفیت جوانان، تاکید کرد: جمعیت هلال احمر بهترین ظرفیت برای گروه های جوانان است، تا با ایفای نقش اجتماعی و آموزش مهارت های بهتر زیستن در زمان حوادث آماده نماییم.

فلاح خاطرنشان کرد: نتیجه همه این آموزش ها افزایش تاب آوری در جامعه است، که در هلال احمر برای این مهم تلاش می کنیم.

 آموزش ۱۶۰۰ فرمانده دادرس پیشرفته در کرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha