اجرای برنامه پایش و ارزیابی در بخش های ارائه دهنده خدمات زنان و مامایی

سرپرست مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اجرای برنامه پایش و ارزیابی در بخش های ارائه دهنده خدمات زنان و مامایی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه خبر داد.

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری سلامت،دکتر رضا وثوقی مقدم اظهار کرد: این برنامه برای نخستین بار، به صورت تخصصی و توسط تیم های ارزیاب مامایی به منظور نظارت و بررسی بخش های ارائه دهنده خدمات زنان و مامایی ، استقرار استانداردهای مربوطه و برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی ارزیابان حرفه ای دراین حوزه اجرا شده است.

وی با بیان اینکه پایش با حضور پانزده نفر از ماماهای با تجربه و خبره در قالب پنج گروه ارزیاب انجام گرفت خاطر نشان کرد:در قالب این برنامه، از بخش های زنان و مامایی 32 بیمارستان ، بازدید و بر اساس دستورالعمل ها و استانداردهای کشوری پایش و ارزیابی شدند.

سرپرست مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصریح کرد: این چک لیست در 8 محور کلی و 96 سنجه شامل تریاژ مامایی ( 9 سنجه)، ترویج زایمان طبیعی( 13 سنجه)، مراقبت از نوزاد سالم (7 سنجه)، تماس پوست با پوست مادر و نوزاد و شیردهی (12 سنجه)، احیای نوزاد در بلوک زایمان و اتاق عمل سزارین ( 4 سنجه)، مدیریت مادر پرخطر ( 34 سنجه)، ارزیابی مدیریت و برنامه ریزی بلوک زایمان ( 12 سنجه) و نظام مراقبت مرگ مادر ( 4 سنجه) طراحی شده است.

سرپرست مدیریت امور بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: بر اساس این چک لیست کلیه بیمارستان های دانشگاهی (دولتی ، خصوصی و خیریه )مورد ارزیابی و بررسی قرار گرفتند و نتایج ارزیابی ها به طور جداگانه بعد از آنالیز و تحلیل در اداره مامایی به مراکز مربوطه، ارائه شد.

وی اظهار امیدواری کرد: با پایش و رصد مستمر خدمات مربوط به مامایی بتوانیم کیفیت خدمات را به لحاظ کمی و کیفی بیش از پیش ارتقا ببخشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha