تقدیر از دانش نخبه جشنواره خوارزمی در زرند/ تاکید بر روحیه و انگیزه دانش بنیانی در مدارس

فرماندار شهرستان در آئین تجلیل از دانش آموز زرندی برگزیده مقام سوم رشته زیست پزشکی در جشنواره جوان خوارزمی، گفت: روحیه و انگیزه دانش بنیانی باید در مدارس نهادینه شود.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ سید رضا حسینی نژاد فرماندار زرند در مراسم تقدیر از خانم فاطمه امیرسبتکی دانش آموز زرندی که در جشنواره جوان خوارزمی در رشته علوم زیستی و پزشکی حائز رتبه سوم شده بود، با بیان اینکه همدلی و نگاه رو به جلو در مجموعه آموزش و پرورش شهرستان حاکم است، اظهار داشت: آموزش و پرورش یکی از حساس‌ ترین، کلیدی ترین و بی‌ بدیل‌ ترین عناصر در حاکمیت جمهوری اسلامی است، چرا که آموزش و پرورش وظیفه انسان‌ سازی را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار برنامه های آموزشی و پرورشی که در مدارس انجام می گیرد، ترویج روحیه تحقیق و پژوهش باید به عنوان یک کار مهم همواره مدنظر فرهنگیان شهرستان باشد، تصریح کرد: روحیه و انگیزه دانش بنیانی بایستی در مدارس نهادینه شود.

فرماندار زرند با بیان اینکه بایستی قدردان پدر و مادر سرنوشت ساز اینگونه دانش آموزان نخبه باشیم، افزود: همت دانش آموزان زرندی می تواند نام شهرستان را در سطح کشور در حوزه های علمی و پژوهشی بلند کند.

وی همچنین بر ضرورت دغدغه مندی مسئولین و حمایت جدی و همه جانبه و پشتیبانی از دانش آموزان مستعد تاکید نمود.

شایان ذکر است؛ دانش آموز 'فاطمه امیرسبتکی' با ارائه‌ طرح دستگاه تن شویه برای کاهش دمای بدن با استفاده از عصاره گل ختمی رتبه سوم جشنواره جوان خوارزمی کشور در رشته علوم زیستی و پزشکی را به دست آورد.

دانش آموز نخبه زرندی در حالی به مقام سوم کشوری رشته علوم زیستی نائل آمده در حالی که هیچ کس در کشور شایسته‌ رتبه‌ی اول و دوم نبوده و تنها این دانش آموز برسکوی سوم رشته‌ی علوم زیستی و پزشکی کشور ایستاده است.

در پایان این مراسم که با حضور حجت الاسلام شجاعی امام جمعه زرند و عبدالوحید جعفری مدیر آموزش و پرورش شهرستان در محل دبیرستان دوره دوم شاهد برگزار شد، فرماندار زرند با اهدا لوح تقدیر و هدایایی از این دانش آموز نخبه زرندی تجلیل بعمل آورد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha