امروزه استان کرمان در آستانه تولید ۱۰ میلیون تنی فولاد است/ مس سرچشمه و گل گهر به تنهایی استان را متحول می کنند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان، گفت: تا سال ۱۳۸۰، حتی یک کیلوگرم فولاد در استان کرمان تولید نمی شد، اما امروز در آستانه رسیدن به تولید ۱۰ میلیون تنی فولاد در استان هستیم.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ محمدرضا باهنر در جلسه شورای اداری استان کرمان، گفت: انجمن حمایت از توسعه استان کرمان از حدود ۲۰ سال قبل با حضور چهره های موثر و کرمانی های مقیم تهران شکل گرفت و تلاش کردیم از همه گروه‌ های سیاسی در این انجمن حضور داشته باشند، تا کمک به توسعه و پیشرفت استان باشد.

وی افزود: سعی انجمن بر اجرای کارهایی است که خنثی کننده یکدیگر نباشد و در مباحثی همچون آب به عنوان معضل اساسی کرمان، کمیسیون‌ های تخصصی زیربنایی، علمی، صنایع، گردشگری و غیره قدم‌ هایی برداشته شده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: تا سال ۸۰، حتی یک کیلوگرم فولاد در استان کرمان تولید نمی شد، اما امروز در آستانه رسیدن به تولید ۱۰ میلیون تن هستیم.

باهنر اظهار داشت: کرمان در رابطه با مقیاس‌ ها تعادل خوبی ندارد، ۱۱ درصد مساحت و ۳.۵ درصد جمعیت کشور را داریم، در حالی که باید آنها را به تعادل برسانیم.

وی بیان کرد: به واسطه ظرفیت‌ ها، منابع انسانی، صنعت و معدن، کرمان استانی است که می‌ تواند مهاجرت‌ پذیر باشد. باید از این موقعیت‌ ها استفاده کنیم و به کمک استان‌ های همجوار برویم.

رئیس هیات مدیره انجمن حمایت از توسعه استان کرمان عنوان کرد: شرکت های صنعتی معدنی مس سرچشمه و گل‌ گهر سیرجان به تنهایی می‌ توانند استان کرمان را متحول کنند و نیاز است که از این ظرفیت‌ ها بیشتر استفاده شود.

باهنر بر قانونمند کردن نام کرمان به عنوان شهر زیارتی مقاومت تاکید و اذعان کرد: مجمع عمومی انجمن حمایت از توسعه استان کرمان با حدود ۶۰۰ نفر در سال جاری برگزار شد و در آن جلسه از تعدادی از عزیزان که در توسعه استان کرمان نقش داشتند، تجلیل شد.

وی از شکل گیری نشست نمایندگان ادوار مختلف استان کرمان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: از نماینگان بعد از انقلاب استان کرمان در مجلس شورای اسلامی دعوت کرده ایم تا به توسعه استان کمک کنیم.

این مقام مسئول همچنین پیشنهاد داد؛ تا نشست هم اندیشی استانداران بعد از انقلاب کرمان نیز در راستای پیشرفت و توسعه استان کرمان شکل گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha