کسب و کارهای پلتفرمی آسیب دیده حمایت می شوند

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری از حمایت کسب و کارهای اینترنتی و پلتفرمی آسیب دیده طی ماه های اخیر در کشور خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،«مهرداد خلیلی» در برنامه روزی نو رادیو اقتصاد افزود: آموزش های مجازی، نرم افزارهای تولید محتوای الکترونیکی، بازی های آنلاین و مواردی از این دست شامل کسب و کارهای پلتفرمی و اینترنتی می شوند.

وی همچنین اظهارداشت: صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات حمایتی برای شرکت های دانش بنیان و خلاق فعال آسیب دیده در این عرصه ها در نظرگرفته تا بتوانند با قوت و قدرت هرچه تمامتر به ادامه فعالیت بپردازند.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: این تسهیلات با یک دستور العمل خاصی با نرخ مناسب در اختیار شرکت های مزبور قرار می گیرد.

وی در ادامه افزود: تسهیلات مزبور تنها شامل حال شرکت های دانش بنیان نمی شود بلکه به شرکت های خلاق دچار آسیب در کشور هم تعلق خواهد گرفت.

خلیلی اظهارداشت: بر اساس یکسری معیارها و ملاک ها میزان آسیب دیدگی شرکت ها مشخص و در نهایت به آن ها تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی همچنین در خصص معیار آسیب دیدگی شرکت گفت: اگر تعداد کاربران شرکت های دانش بنیان دارای کسب و کارهای اینترنتی و پلتفرمی در مهر ماه سال جاری نسبت به مرداد ماه ۲۰ درصد کاهش و همینطور افت حجم ترافیک یا افت تعداد نصب داشته باشند تسهیلات حمایتی شامل حال آن ها می شود.

مدیر تسهیلات و خدمات اهرمی صندوق نو آوری و شکوفایی ریاست جمهوری افزود: درصد آسیب دیدگی شرکت های خلاق نیز بر اساس همین معیارها تعیین می شود منتها متولی این شرکت ها دبیرخانه برنامه توسعه زیست بوم است و میزان آسیب باید به تائید این دبیرخانه برسد.

وی اظهارداشت: صندوق نوآوری و شکوفایی در صورت تائید آسیب حداکثر تا شش برابر حقوق و دستمزد مهر ماه سال جاری بر اساس لیست بیمه به شرکت های مزبور تا سقف ۱۰ میلیارد تومان تسهیلات اعطا می کند.

خلیلی با بیان اینکه مبالغ بزرگتر از طریق منابع داخلی خود صندوق یا بانک ها تامین می شود، یادآورشد: تسهیلات پرداختی برای شرکت های خلاق از طریق دو صندوق پژوهش و فناوری مورد تعیین برای این کار صورت می گیرد و سقف تسهیلات اعطای برای این شرکت هاحداکثر ۳۰۰ میلیون تومان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha