مصرف ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تنی ماکارونی در ایران

مشاور هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران گفت: در حال حاضر میزان مصرف ماکارونی در کشور بین ۶۰۰ تا ۸۰۰ هزار تن در سال است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت،«رسول مژده شفق» در برنامه تابلوی واردات رادیو اقتصاد افزود: تمامی این نیاز توسط واحدهای صنعتی داخل کشور تولید و تامین می شود.

وی همچنین اظهارداشت: سالانه بین ۱۰ تا ۲۰ درصد ظرفیت تولید ماکارونی کشور به صادرات اختصاص پیدا می کند.

مشاور هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران گفت: تولید ماکارونی در کشور از دهه ۱۳۷۰ با ورود ماشین آلات و تجهیزات روز دنیا بصورت کاملا صنعتی و حرفه ای و در بالاترین سطح استانداردهای روز دنیا تولید و عرضه می شود.

وی در ادامه با بیان اینکه ماشین آلات و تجهیزات کارخانجات تولید ماکارونی در کشور اغلب از اروپا وارد شده است، افزود: در حال حاضر این ماشین آلات بصورت مهندسی معکوس در برخی از استان ها در حال تولید است.

شفق اضافه کرد: کارخانجات مزبور اغلب در تولید انواع ماکارونی بصورت رشته ای و شکلی که در اصطلاح فرمی گفته می شود با نصب یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن ظرفیت بالقوه جزو تولید کنندگان قوی در حوزه صنعت غذایی سالم در کشور مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه میزان واردات ماکارونی به کشور عدد قابل توجهی نیست، اظهارداشت: رقم واردات ماکارونی به ۱ تا ۲ درصد هم نخواهد رسید بنابراین هیچ گونه نگرانی در این زمینه وجود ندارد.

مشاور هیئت مدیره انجمن صنفی کارفرمایان کارخانجات ماکارونی ایران گفت: سال ۱۴۰۰ سالی پررونق برای صادرات ماکارونی در کشور بود.

وی ضمن اشاره به تولید ماکارونی در ایران در بالاترین سطح استانداردهای روز دنیا افزود: سال گذشته بیش از ۲۲۴ هزار تن ماکارونی از کشور به مقصد کشورهای مختلف دنیا صادر شد.

شفق اظهارداشت: ماکارونی تولید داخل از نظر کیفیت با تولیدات کشورهای اروپایی در بازارهای جهانی رقابت و همینطور طرفداران زیادی در دنیا دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه ماکارونی ایران امروز در بازارهای ممالک آفریقایی، آسیای میانه و دیگر اقصی نقاط دنیا حضور پررنگی دارد، یادآورشد: صبغه صادرات ماکارونی در کشور نیزبه بیش از دو دهه برمی گردد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha