برنامه هفتم کشور با رویکرد مسأله محوری در حال تدوین است

رئیس مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی عنوان کرد: برنامه هفتم کشور با رویکرد مسأله محوری و آمایشی در حال تدوین است.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری سلامت دکتر فاطمه سادات حمیدیان،با بیان اینکه برنامه هفتم کشور با رویکرد مسئله محوری و آمایشی در حال تدوین است گفت: طبق سند ملی آمایش سرزمین شامل ۱۶ ماده که اسفند ماه سال ۱۳۹۹ مصوب شد، تمامی اسناد توسعه سرزمینی و هر برنامه و طرح راهبردی که در دستگاه‌های اجرایی تدوین می‌شوند باید مبتنی بر سیاست گذاری‌ها و جهت گیری‌های ابلاغی این سند باشند.

وی افزود: سند ملی آمایش سرزمین بر محور توزیع متوازن تسهیلات در کشور و اجتناب از هدررفت منابع کشور تدوین شده و بنابراین اگر قرار است برنامه و پروژه‌ای در کشور اجرا شود باید بر محور این سند بالادستی و الگوی ملی تدوین و اجرایی شود.

رئیس مرکز سیاست‌های راهبردی وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه مأموریت وزارت راه و شهرسازی از جمله بحث تمرکز زدایی و تغییر الگوی شبکه شهری در بندهای مختلف این سند مورد اشاره و تأکید قرار گرفته گفت: مصوبات عالی معماری و نقطه گذاری‌ها برای ساخت و تولید مسکن و توسعه شهرها نیز از خط کش همین سند عبور می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی باید به این سند اعتقاد داشته و به آن عمل کنند گفت: اگر به این سند که مکرراً مورد اشاره و تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار گرفته توجه کنیم، نگاه راهبردی در کل کشور تسری پیدا خواهد کرد.

حمیدیان به سه موضوع اساسی در تدوین سیاست‌های برنامه هفتم کشور اشاره و بیان کرد: این سه موضوع عبارتند از تحقق سند آمایش سرزمین در بعد جغرافیا، تغییر در سیاست‌های کلی نظام اداری در بعد نیروی انسانی و تکمیل اولویت اجرایی استانها با توجه به پیشرفت‌های فیزیکی آن‌ها.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha