انیمیشن‌های ایرانی در نُرم جهانی تولید می‌شوند

یک منتقد سینما اکران موفق انیمشن‌های ایرانی در اروپا را موجب ساخت این ژانر سینمایی برای کودک و نوجوان در سطح و نُرم جهانی عنوان کرد.

به گزارش گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری سلامت،مجتبی اردشیری در زمینه ورود انیمیشن‌ها به اکران‌های نوروزی، ماه رمضان و پاییزی و نیز استقبال بسیار خوب از این آثار، تاکید کرد که انیمیشن‌ها حتی در بدترین زمان ممکن یکی از اکران‌های پر استقبال هستند.

وی افزود: انیمیشنی که یک ماه روی پرده آمده است، پر فروش ترین اکران روز است.

اردشیری در خصوص دلیل پر فروش بودن انیمیشن در سینمای ایران تاکید کرد که این ژانر سینمایی همواره مخاطبان خاص خود را دارد و مخاطبان کودک همواره به همراه والدین خود به سینما رفته و موجب کثرت مخاطبان می‌گردد.

این منتقد سینماتاکید کرد که بازدید دانش آموزان از انیمیشن‌ها نیز موجب تبلیغات دهان به دهان فیلم‌ها می‌گردد و اضافه کرد: مهم تر از همه، تم موزیکال انیمیشن هاست که عموما جزئی از پر مخاطب‌ها قرار می‌گیرد؛ حال آنکه‌ تولیدات در گونه رمانتیک یا انیمیشن و... قرار گیرند.

اردشیری معتقد است وقتی جنس موزیکال روی بدنه انیمیشن می‌نشیند، مخاطب را به وجد می‌آورد و لذا تماشاچی با حال خوش از سینما بیرون می‌رود.

وی تمام این موارد را موجب بالا رفتن میزان فروش ژانر انیمیشن عنوان کرد و افزود: با افزایش فروش، رغبت بیشتری در میان انیمیشن سازان پدید می‌آید. حال آن که شمار کمی این افراد بسیار بیشتر از شمار آن‌ها نسبت به یک دهه قبل می‌باشد.

اردشیری اضافه کرد: در این روند، سازمان سینمایی هم بر حمایت‌های خود خواهد افزود و سبب می‌شود سینمای ملی رو به فزونی کمی و کیفی بگذارد.

وی معتقد است تعدد کارهای انیمیشن در سینمای ما نوعی رقابت پدید آورده و چند سالی است که در کشورهای همسایه و اروپا نمایش داده می‌شود و به عنوان مثل یکی از همین کارها بیش از ۵۰ میلیارد تومان در بازه زمانی اندک در روسیه فروخته است، که نشان می‌دهد انیمیشن‌ها از نرم جهانی پیروی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha