صادرات محصولات استان کرمان از گمرکات کشور دو برابر شده است

مدیرکل گمرکات استان کرمان با بیان اینکه در سال گذشته از گمرک استان حدود یک میلیارد دلار محصولات استان صادر شده، در حالی که از سایر گمرکات حدود ۲ میلیارد دلار محصولات استان صادر شده است، گفت: این نشان دهنده بیش از دو برابر شدن میزان صادرات محصولات استان کرمان در سایر گمرکات کشور است.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان در نشست مدیران واحدهای تابعه امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، اینگونه نشست ها را در تبادل فکری بین بخش خصوصی، دولت، تشکل ها و جامعه مدنی تاثیرگذار دانست و بیان کرد: در هیات مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همان مقدار اندک مقرراتی که اصلاح می شود، در بدنه اجرایی دستگاه ها به طور کامل اجرا نمی شود.

صادق سلطانی نژاد، با اشاره به اینکه اتاق و فعالان اقتصادی به احصاء مقررات مزاحم به اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان کمک کند، افزود: ضعف ما عدم رصد کردن اجرای اصلاحات مقررات بود که در دستور کار قرار گرفته و باید دلایل عدم اجرا بیان شود.

وی ادامه داد: همچنین ساختار صدور مجوزها تغییرات اساسی داشته که در حال حاضر صدور مجوز از مسیر درگاه ملی انجام می شود، اما اطلاع رسانی لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان کرمان، برگزاری همایش فرصت های سرمایه گذاری استان(کرمان آیدکس) توسط اتاق کرمان را بسیار مفید عنوان و اظهار کرد: توانستیم با کمک این همایش و برنامه های جانبی آن ۹۱ فرصت سرمایه گذاری را در سایت سازمان سرمایه گذاری کشور بارگذاری کنیم، که امیدواریم اولویت های سرمایه گذاری با همکاری اتاق و سایر بخش ها مشخص و اقدامات لازم صورت گیرد.

صادرات دو برابری محصولات استان از سایر گمرکات کشور

مدیرکل گمرکات استان کرمان نیز در این نشست، گفت: در سال گذشته از گمرک استان حدود یک میلیارد دلار محصولات استان صادر شده، در حالی که از سایر گمرکات حدود ۲ میلیارد دلار محصولات استان صادر شده است، که این نشان دهنده بیش از دو برابر شدن میزان صادرات محصولات استان در سایر گمرکات کشور است.

محمد ثمررخی، اظهار کرد: طبق بررسی ها بیشترین صادرات استان از سایر گمرکات کشور مربوط به شمش مس و فرآورده های مس بوده و صادرات پسته در سال گذشته علاوه بر کاهش از گمرک استان، از سایر گمرکات کشور نسبت به سال ۱۳۹۹ حدود ۴۳ درصد کاهش داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha