از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

طی مراسمی آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۱ استان کرمان با حضور رئیس دانشگاه شهید باهنر کرمان و معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان و جمعی از مسئولان استان در تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری سلامت(طبنا) از کرمان؛ دکتر حسین اکبری‌ فرد رئیس دانشگاه شهید باهنر و دبیر ستاد هفته پژوهش و فناوری استان کرمان ضمن خوشامدگویی به حضار و میهمانان در جلسه، از همه برگزار کنندگان جشنواره تقدیر و تشکر و اظهار کرد: خدا را شاکریم که توانسته‌ ایم در پیشرفت علم و دانش که ریشه و منشا عزت و اقتدار کشورها است، گام‌ هایی را برداریم.

وی افزود: تحقیق و پژوهش یکی از زیر بناهای توسعه است و برای توسعه و پیشرفت کشور و حل مسائل و مشکلات جامعه باید به امر تحقیق و پژوهش توجه ویژه داشت.

دبیر ستاد هفته پژوهش استان کرمان تصریح کرد: امروزه بحث تعامل جامعه و دانشگاه با دستاوردهای پژوهشی در راستای رفع نیازهای جامعه نقش بسزایی دارد.

از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

دکتر اکبری‌ فرد به نقش علم و پژوهش در بیانیه گام دوم انقلاب اشاره و اظهار کرد: بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب اگر بخواهیم علم و پژوهش را عملیاتی کنیم باید بومی سازی دانش، خلاقیت و نوآوری و کارآفرینی، تقویت روحیه پژوهش محوری، تولید علم و آموزش و پرورش که می‌ تواند توسعه را به سرانجام برساند را مد نظر داشته باشیم.

وی گفت: اگر هم افزایی بین دانشگاه و نهادهای اجرایی استان وجود داشته باشد باعث تحولاتی در حوزه پژوهش و فناوری خواهد شد و می توانیم در راستای تولید دانش و پاسخگویی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی به رفع نیازهای جامعه کمک کنیم.

رئیس دانشگاه معین استان کرمان در زمینه تعامل جامعه و دانشگاه خاطرنشان کرد: دانشگاه‌ ها باید به جامعه و صنعت ورود کند و ظرفیت خود را در اختیار جامعه قرار دهند.

دکتر اکبری فرد در خاتمه به تفاهم‌ نامه‌ هایی دانشگاه شهید باهنر کرمان که در زمینه صنعت و دانشگاه منعقد شده بود اشاره و در زمینه شیوه‌ نامه اجرایی و دستور العمل انتخاب پژوهشگران و فناروان برتر استان توضیحاتی را ارائه نمود.

از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید باهنر استان کرمان نیز گفت: در جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برتر سال ۱۴۰۱ استان کرمان از ۶۶ نفر پژوهشگران و فناوران برتر در ۱۱ بخش تجلیل می شود، که از این تعداد ۵۳ نفر از دانشگاه‌ ها و سازمان‌ ها هستند و ۱۳ نفر از سازمان آموزش پرورش استان که ۳ نفر از معلمان و ۱۰ نفر از دانش‌ آموزان برتر تجلیل می شود.

دکتر رنجبر افزود: پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان از گروه‌ های هفت‌ گانه ادبیات و علوم انسانی، گروه فنی و مهندسی، گروه کشاورزی و منابع طبیعی، گروه هنر، گروه دامپزشکی، علوم پایه و گروه علوم پزشکی انتخاب شدند.

از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

از پژوهشگران و فناوران برتر استان کرمان تجلیل شد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha